Annons

Köp/sälj här på FS, fungerar det?

Produkter
(logga in för att koppla)

bissmark

Aktiv medlem
Hur står det egentligen till med försäljarna här på forumet/köp- o säljavdelningen på FS?
I ett par dagar nu har jag hittat 15-talet olika intressanta objekt. Ett meddelande till varje försäljare och bara 1 (ett!?) svar. Annonserna har varit och är ganska nyligen inlagda, så de har inte år på nacken.
Är det så att meddelandena hamnar i mottagarens skräppost, mottagaren bryr sig inte, mottagaren har glömt ta bort annonsen och struntar därför i att svara?
Jag har inte en aning. Personligen brukar jag i alla fall svara på förfrågningar om jag har prylar till salu, för jag vill ju bli av med det.
Hur gör ni?

Mvh
F. Rustrerad

Har själv köpt via FS ett par gånger utan problem och varit intresserad av andra annonser -- nästan alltid acceptabelt snabba svar. Vid ett tillfälle fick jag svar på minuten trots att det var kl 2 på natten! Affären gjordes upp i dagsljus några timmar senare...

Tror att trådstartaren bara haft otur.

jag har köpt och sålt en hel del och det har alltid funkat bra, bortsett från att det nu börjar bli lite blocket/tradera-stämning där, dvs folk försöker få 90 procent av nypriset, för gamla prylar, helt sanslöst, runt 70 procent har varit väl etablerad nivå för prylar i nyskick

Semestertider!?

Haha, jag tror att ödets ironi skrattar mig i ansiktet.
Den enda svaret jag fått löd så här, vilket jag tyckte var lite komiskt ;)

Säljaren sa:
Hej,

båda objektiven är sålda. jag är på semester så jag har ingen möjlighet att ta bort annonsen.

/XXXXXX

Ja,jag har också sett att en del vill ha 90% av nypriset.
Då är det ju bättre att köpa nytt, då får man ju garantin på köpet.

Hej, jag har köpt ett objektiv här på fotosidan och det fungerade utmärkt med kommunikationen. Har också visat intresse för ett par andra objektiv och alltid fått svar inom 1-1½ dygn, vilket jag tycker är helt okej svarstid, man kan ju inte sitta vid datorn uppkopplad jämt. Du måste verkligen ha haft otur! Men håller med dig, är man på semester och inte kan svara, så borde man ju inte satt in en annons... det är ju lite dålig timing.

Jag tycker att det generellt fungera bra på Köp/Sälj här på Fotosidan, brukar oftast få svar relativt snabbt. Någon gång har det väl hänt att man inte fått något svar men det hör till ovanligheterna. Men som någon redan sagt så är det ju semestertider så jag kan tänka mig att många inte håller dunderkoll på sin mail.

Att folk försöker få så mycket som möjligt för sina begagnade prylar är ju förståligt, fast när det börjar gå till överdrift blir det ju lite löjligt.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto