Annons

Köp och sälj, hitta kategorier/märken

Produkter
(logga in för att koppla)

Oquist

Avslutat medlemskap
I köp och sälj så har jag problem att på ett enkelt sätt hitta det jag söker. Att hitta kategorierna, t.ex. genom Översikt -> Digitala systemkameror -> Säljes, är enkelt. Då visas en lista över annonser, för att sedan få en lista över "Canon", "Panasonic" eller t.ex. "Micro Four Thirds" så får jag hoppas att det finns en annons som är taggad med något av detta.

Finns det ett enklare sätt att hitta till det sista?

Hur ska det fungera då? Antingen söker man och får träff på det annonsören skrivit, eller så har annonsören inte skrivit rätt. Jag antar att jag inte förstår riktigt vad du menar :)

Genom att klicka sig fram:
1. - Köp & sälj 2. - Översikt 3. - Objektiv 4. - Klickar på taggen "Micro Four Thirds"
Det generar denna lista, http://www.fotosidan.se/classifieds/list.htm?productfamily=32 med 20-30st annonser för "Micro Four Thirds", vara det kanske är 10st objektiv som säljes.

Har jag tur så finns det jag söker efter taggat tidigt i listan eller på första sidan, finns det det inte så får jag skrolla eller gå vidare. T.ex. "Micro Four Thirds" finns med tidigt, men ibland när jag gått igenom köp & sälj så har jag fått skrolla och gå bläddra vidare till sida 2, o.s.v.

Trycker jag på "Micro Four Thirds" så kommer allt under "Micro Four Thirds" även köpes. Det är egentligen inte sådant problem eftersom det inte finns alltför många annonser inom den gruppen. Men trycker jag på taggen "Canon" så blir det många resultat, det blir Blixtar, papper och allt möjligt.

I den tidigare varianten av Köp & Sälj så har det funnits en till undergrupp, där man kunnat välja t.ex. "Canon", "Micro Four Thirds" o.s.v. Nu kan jag inte beskriva exakt hur det var då eftersom jag inte kommer ihåg allt omkring hur det såg ut.

Genom att söka:
1. - Köp & sälj 2. - Utökad Sökning 3 - Filter: Objektiv 4. - Sökord: "Micro Four Thirds"
Det generar denna lista med 0st annonser, http://www.fotosidan.se/classifieds...r=all&objectcategory[]=2&price=&location=&ID=

Söker jag efter orden "m43" eller "Micro Four Thirds" så kommer jag inte i närheten av samma lista som jag gör om jag gör som jag beskriver i början. Väljer jag "objektiv" i filter i avancerad sökning så hittar jag inget objektiv när jag skriver "Micro Four Thirds", skriver jag m43 så får jag upp 4st även om det faktiskt finns fler annonser. Och det finns ju inget uppenbart sätt att veta vilket sökord jag ska skriva in.

Det finns inget uppenbart sätt att få en lista över sälj annonsen för "Micro Four Thirds" objektiv
Hur gör jag för att se en lista över objektiv som säljes till "Micro Four Thirds"? (Annonserna finns sedan tidigare taggade under just "Micro Four Thirds")

("Micro Four Thirds" objektiv är ett exempel)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar