Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köp från USA. Skatt?

Produkter
(logga in för att koppla)

SirBilly

Medlem
Hej!


Dregglat över Fujifilms X-E1 sedan den introducerats och nu bestämt mig för att förboka den. De billigaste alternativen i Sverige jämfört med dem billigaste i USA skilljer sig med ca 3,000 kr (+frakt och tull).

Hur blir det med skatten om man köper från USA? Tillkommer extrakostnader som skatt?

Tack!
 
Jag spann vidare på tullens hemsida där jag hittade en avgiftsberäknare. Efter samlade avgifter blir det 1000 kronor dyrare att beställa från USA.

Tack för svaren!
 
B&H i New York har ett alternativ där alla kostnader är inkluderat i priset (moms, ev tull).

"We calculate Duty VAT, Taxes, etc. in accordance with the laws and import regulations of the destination country. These fees are usually based on destination, item type, and country of origin, manufacture or assembly.
When you choose to have B&H handle this payment for you the order total is guaranteed by B&H 100%. There will be no additional charges or fees due upon delivery."


Spännande! Jag skjuter iväg ett mail till dem och ser vad dem har att säga.
Man kan även betala postförskott utan extra kostnad. Asbra ju om man inte gillar att ha 12,000kr liggandes ute i väntan på en produkt.

Tack!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.