ANNONS
Annons

Köp av kompaktkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

lilltigress

Medlem
Hej!
Jag skulle behöva lite köpråd inför ett köpa av en kompaktkamera. Jag har en Canon Eos 450d med flera olika objektiv och en massa tillbehör, men eftersom att det inte är alla gången jag tänker på att ta med mig min systemkamera, och det oftast är då ett bra fotografitillfälle kommer, eller inspirationen infinner sig tänkte jag köpa en liten kompaktkamera som jag kan ha i fickan hela tiden så att inte dessa underbara ögonblick bara försvinner.

Det jag är ute efter är en bra bildkvalité för att vara en kompaktkamera, men även att den skall tåla lite då jag är ute i skogen ofta med hunden.

Jag har kikat på Pentax - Optio W90 men även Sony cybershot samt Canon PowerShot S90 IS. Det är tre väldigt olika kameror så jag undrar om ni har några andra tips eller bara kan hjälpa mig att välja bland dessa tre.

// Claire

Jag skaffade mig nyligen en Powershot S95 (som vad jag förstår har väldigt lik eller t.o.m. samma bildkvalitet som den S90 du funderar på) och är väldigt nöjd. Bildkvaliteten i dagsljus är mycket bättre än jag hade väntat mig från en sån liten kamera, och då ska man komma ihåg att jag normalt fotar med en Canon 5D så jag har ganska höga krav.

Kan instämma i hyllningen av Canon S90/95 (bildmässigt är det videodelen som skiljer), utmärkt kompakt med råformat som går ned i fickan.

Tack så mycket för era snabba svar! Jag skall följa era råd och investera i canon, känns alltid bättre att vara trogen märket också, sen verkar det vara en riktigt bra kompaktkamera också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar