axeljonsson
Medlem
Jag står i begrepp att köpa en Nikon F4. Problemet är att killen som säljer den inte kan garantera att den fungerar. Han har provat att ladda den med batterier, då får han upp en display i underkanten i sökaren. Däremot går det inte att skjuta ett skott och vad jag fattar det som får han inte autofokuseringen att gå heller. Kan detta bero på att ingen film är laddad i kameran? Nämnvärt är också att säljaren inte vet ett smack om systemkameror och kanske har fått nån inställning fel eller så. Av vad jag har hört om F4or att döma så finns det ju en jäkla massa säkringar och sånt på den.
Så, någon ägare till en F4, jag behöver några riktlinjer på hur jag vet att en sådan fungerar utan att ladda den med film, exponera, och framkalla för att betrakta resultatet. Jag kommer ha möjlighet att undersöka kameran själv också inte jag köper den. Tacksam för snabba svar!
Så, någon ägare till en F4, jag behöver några riktlinjer på hur jag vet att en sådan fungerar utan att ladda den med film, exponera, och framkalla för att betrakta resultatet. Jag kommer ha möjlighet att undersöka kameran själv också inte jag köper den. Tacksam för snabba svar!