Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Julklapp....

Produkter
(logga in för att koppla)

Anderzon

Aktiv medlem
God morgon mina fotovänner:) Har ni fått några roliga fotoklappar?? Själv fick jag lite tri-x med betald framkallning. En bra klapp ifån tomten:D Ha en fortsatt god jul & ett riktigt gott år !!

MVH // martin

Julklappar?

Jag fick sockar, vantar och halsduk av Tomten.. Så nu kan jag ge mig ut igen på nya fotoexpeditioner.. :D Nu kommer jag nog inte att frysa lika mycket som förut! :rolleyes:

Men ingen film i paketen så här långt.. :mad:

Jag fick långkallingar i år igen! Dom kan man ju kanske använda som objektivskydd... (En 300:a i varje ben).

Mvh Jens Holmström

Jens, misströsta inte. Långkalsipper kan nog vara bra vid fotografering även om de saknar bajonett eller gänga eller ens skofattning. Man kan ju ha på sig dem!

Själv fick jag en köttkvarn!

Köttkvarn...? Ja, DEN blir svår att associera till fotografering...

Själv var min bror klarsynt nog att inse att jag behövde en slavtändare till min vanliga blixt, så jag är toppen-glad!

Kanske tomten kommer nästa år med min 600 mm/f1,8 tele, som jag så illa behöver...? ;)

Önskade mig en Imacon, men även tomten har drabbats av lågkonjukturen.
Så det blev ett nyckelskåp, så att jag inte slarvar bort nycklarna till studion!

En köttkvarn kan ju vara bra om man misslyckats totalt med filmen. Garnering på ljusbordet fixas ju lätt :D

En Nikonlupp fanns i ett av mina paket, men annars var det mest böcker och mjuka paket.
Av min morbror och moster fick jag Penisboken (vad man nu ska ha den till) :p

Okey Jim, jag ska försöka att inte misströsta för långkalsipperna! Det hade ju kunnat vara värre. Jag hade ju kunnat få en, hm, köttkvarn, hihi.

Hur många köttstycken klarar den av att mala i sekunden? Har den både punktmalning och matrixmalning? Jim, du tar det väll lugnt med självutmalaren.

Tjenare.
Jens.

Jag fick chansen att fotografera; ett julbord i macro (pappa hittade försättslinserna till Rolleiflexen, JIPPI!!), ett porträtt på tomten, en iskall snöyran i stan och ett porträtt av farmor i fåtöljen med julefrid vilande över sig. Underbara julklappar! ;)

:D :D :D :D

Tomten kom med en ny digitalkamera!

Nu skall man bara lära sig använda alla knappar och inställningar. Den har något fler funktioner än min gamla digitala snap-shot.

Ut och fota i mellandagarna och lära av misstagen.
Hade nog behövt långkallingar, förstår inte varför tomten gav dom till Jens ;)

En Prenumeration!

:D :D :D :D

Jag fick en prenumeration på tidningen FOTO.
Nu slipper jag gå och köpa den varenda gång den kommer.
Egentligen hade jag önskat mig Stora Fotoboken av John Edgecoe eller ett 400 mm objektiv, men jag får väl köpa det själv.

jag fick 5st 120 fuji provia 100f film, playstation 2, 2000 kr av morsan och farsan som dom drar av från min STORA skuld som jag har oss dom för min kamera som dom var villiga att låna mig pengar till, och så fick jag en portfoli bok med hr. gigers målningar. vilken färg dia lämpar sig bäst åt fotografering av snö? velvia?

JDH skrev:
Hur många köttstycken klarar den av att mala i sekunden? Har den både punktmalning och matrixmalning? Jim, du tar det väll lugnt med självutmalaren.
Det är naturligtvis en gammal hederlig manuell kvarn utan programautomatik och med endast manuell framdragning, allt för att den inte skall krångla i kylan.

Jim:
Är din köttkvarn så grym att fryst kött går att kvarna? Men annars så verkar den vara perfekt ;)

Eric:
Jag har hört att Velvia ger blåstick i snölandskap men har ingen egen erfarenhet.

Jag fick en bok om Porträttfotografering och en om Mörkrumsteknik (vilka behövs). Höjdarna var dock 2 nr av Nordisk tidskrift för Fotografi från 1946 och 1947.

Ha de' bra
Mats

Jag fick en digital köttkvarn med inbyggd köttredigerare.

Fast allvarligt talat så fick jag en trådutlösare till mina minoltakameror. Samt en putsduk från Pentax. Bästa julklappen har jag köpt själv. En Minolta Dynax 7 Limited som jag har kompletterat med ett vertikalgrepp.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar