Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Julafton på G!!

Produkter
(logga in för att koppla)

vbg_snake

Aktiv medlem
Nu har jag äntligen hittat det jag vill ha!
Måste tacka alla som har hjälpt mig i objektivletandet. Först hade jag ett Canon 400 5.6 L på G, sedan tittade jag på Sigma 300 2.8, Sedan sigma 128-300, Men nu hittade jag min bäbis, Ef 300 2.8 L USM. Skickas på måndag från USA via UPS, $2200 fick jag ge, det är använt men glasen är i mint condition så det är lugnt.

Tycker 16000:- är ganska ok för ett sådant här objektiv. Nu återstår bara den långa väntan innan det dimper ner hoss mig.

En stor recension kommer även komma av detta objektiv. Har inte hittat så mycket på nätet om det. Samma med alla de andra objektiven, så jag får skriva mig en ruskigt bra =)

*Håller tummar på att allt går bra!!!*

Glädjedödare!

Det är väl i alla fall en hel del billigare än de 43620:- som syberfoto begär för ett nytt dito.

Re: Glädjedödare!

in2kma skrev:
Det är väl i alla fall en hel del billigare än de 43620:- som syberfoto begär för ett nytt dito.
Jo visst är det billigare än ett nytt men det är lätt att tro saker är gratis då man inte räknar med påslagen (moms/frakt). Det är ju dessutom lite vanskligt att köpa begagnat från utlandet.

//glädjedödaren o besserwissern Mats

ö?

+tull, +frakt osv?

Nej lilla Mats, ~16000 för allt, frakt och det är inräknat. Tycker du att det är dyrt för det objektivet och inte julafton är det något fel på dig =)

Det är 300 2.8 utan IS, behöver inte IS'en direkt, kör med enbentsstativ eller tripod för det mesta. Sedan har IS modellen på 300 2.8 fårr halvtråkiga resensioner av yrkesfotograferna, delarna som rör sig när den stabiliserar bilden behövs ofta och väldigt ofta justeras av Canon, en snubbe hade inne sin 8 gånger på ett år. andra runt 3-4-5 gånger. Jag är inte sugen på sånt =)

JULAFTON OK!!!!!!

/Martin :)

+ jag känner dessutom killen som jag köper detta av, glasen är i perfekt skick, kosmetiska sakerna t ex Hooden eller mounten är skavda vilket jag inte bryr mig ett dugg om, ger inte bättre resultat för det. Glasen, eletroniken och USM'en är perfekt, Objektivet är också servat av Canon iår.

Avundsjuka? :)

Men lilla martin

Varför vill du så gärna att vi skall vara avundsjuka på dig som har förmånen att bränna av 16.000:- på en lins? Inte för att forumen här alltid innehåller vettiga diskussioner, men att ropa ut sin gjädje över förmodat bra affärer, tja - något skall man ju få tiden att gå med.....

Själv köpte jag en kamerarem på Kameradoktorn idag för 0:- Det var stängt. Jag måste säga att jag är extremt nöjd med den affären :))

Men lille Kristofer...

Varför vill du så gärna att vi skall vara avundsjuka på dig som har förmånen att bränna av 0 kronor på en kamerarem? Inte för att forumen här alltid innehåller vettiga diskussioner, men att ropa ut sin gjädje över förmodat bra affärer, tja - något skall man ju få tiden att gå med.....

Kamerarem - Pyttsan!

Själv köpte jag mig ett Canon 600/4L IS USM på Cyber i helgen. Det var ingen som svarade, det tjänade jag 78625 kronor på - plus frakten!! .. Jag måste säga att jag är extremt nöjd med den affären :)) JANNE

Grattis Martin, kul med nya kelgrisen och att det blev av! Du lär inte bli besviken! Mvh JANNE

Nytt grepp

Kul Janne, det där med att återvinna texten i tidigare inlägg. Du kanske skulle bli författare, eller varför inte politiker. De säger ju ändå aldrig något nytt.

Nice Janne
en 600 4 IS är rätt dyr :)

Har aldrig hittat någon sådan begagnad heller, de lär väll gå i arv =)

Såg några 400 2.8 beg för runt 35-40 000. Vilket är jäkla dyrt.

Kristoffer, "slänga 16000 på en lins" det är väll samma som att köpa en bil för kappengar. Ibland kommer man över saker man är glad för. Jag har letat objektiv i runt ett år nu, och äntligen hittat. Så för mig är det extra julafton. Kanske även kul för de personer som stöttat och hjälpt mig.

Kim Wallung. Jesper E mm

/Martin

Grattis! Jag vet hur det känns. Jag kommer ihåg när jag äntligen hittade mitt Nikon-tele till ett vettigt pris. Nu är det ju ingen Nikon du köpt, men jag gläds ändå med dig! Den vita färgen kommer att passa bra på julafton!

/Pontus

Tycker Martin ska vara glad. Det verkar vara ett superobjektiv.

jens (som inte tog inlägget för kaxigt)..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar