Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jordanien

Produkter
(logga in för att koppla)

nikitin

Aktiv medlem
Jag har bokat en resa med Tema till Jordanien, och undrar om ni har några tipps. Jag har varit i Egypten några gånger så jag vet att jag skall skydda prytlarna mot damm. Men finns det något att tänka på speciellt för Jordanien?

Jag har tänkt att ta med mig 17-40/4L, 50/1.4 och 70-200/4L, blixt och polfilter. Som standardfilm Kodachrome 64, vid behov Kodachrome 200. Allt i min Lowepro Pro Mag 2.

TIA

Nicke

Senast ändrad:
Hej.
Jag var i Jordanien vintern 2000 och tog fantastiska bilder! Deras öken är mer sten och inte så mycket sand, problemet är mindre än i Egypten alltså.
De har höga berg i Jordanien och det blir riktigt kallt på nätterna, ta med dig varma kläder om du åker oktober-mars och bor spartanskt.
Bergen i Wadi Rum är enastående vackra och jag gissar att du åker till Petra också. Jag var där under intifadan och var i princip ensam turist. De flesta turister kommer in via Israel. Underbart att få ha Petra för sig själv!

Fotoväskan verkar innehålla rätt saker, glöm inte UV och/eller Polfilter varje dag. Solljuset är starkt och ljust, nätterna är kolsvarta med lite artficiell belysning.
Njut av ett mycket vackert land!
//
Nina

Senast ändrad:
ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar