Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jobo CPE2

Produkter
(logga in för att koppla)

Bjelkengren

Aktiv medlem
Hej. Förra vecan kom jag över en jobo cpe2 trumframkallningsmaskin väldigt billigt. Det blev ett lite impulsivt köp men ändå.. Problemet är att det inte följde med någon instruktionsbok till den. Själva tekniken med On/Off, motorn och temperaturreglaget är ju inte särskilt avancerat. Det jag däremot undrar är hur mycket kemi man ska hälla i trumman För tex. ett 24x30 papper. Jag brukar köra med tetenals RA4 kemikalier för 20grader. Om jag framkallar i skål i 20 grader så skall kopian ligga i framkallaren ca. 2.5 min. Om jag nu kör kopian i trumman behöver kopian ligga längre och snurra och isåfall hur länge i och med att hela kopian inte ständigt är täckt av framkallare.

Tacksam för svar. MVH Uffe

Gå in på Jobos hemsida i USA, där finns det massor med praktiska tips.På mina trummor står
det hur mycket kemi det ska vara...
www.jobo.com

Mvh Jocke

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar