Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jobb finnes eller sökes?

Produkter
(logga in för att koppla)

Brasknarr

Aktiv medlem
I köp/sälj här på fotosidan råder det utan tvivel förvirring.

Om jag är en fotograf som vill ha något att göra borde jag lägga min annons i jobb sökes. Eller? Det är väl det man gör - söker någon som vill ha något fotograferat och sen är villig att betala för det? Eller är det så att jag som fotograf finns och önskar att någon som har något att fotografera skall be mig göra det? Jag hoppas då att det finns pengar att tjäna?

Jag går väl till arbetsförmedlingen för att jag söker jobb?

Har jag fått det om bakfoten?
 
Näeh
Jag tolkar:

Finnes
Det finnes en fotograf som vill ha uppdrag (Motsvarande en vara som säljs via annons)

Sökes
Det sökes en fotograf till ett uppdrag
 
Ni får ursäkta, men hur står det till med svenskakunskaperna egentligen?

Om jobb finnes så är det något som behöver utföras och man letar efter utföraren. Jobb och fotograf finnes är inte samma sak.
 
Fast nu är rubriken inte "Finnes" utan "Jobb finnes". Och det går inte att tolka på det vis du föreslår.

Oj! hahaha
Du, nu tänkte jag inte på rätt forum!

Jag skrev fel, jag tolkar som ni, absolut! Har till och med också funderat på varför folk söker jobb i "jobb finnes"-kategorin.

Men som sagt, nu tänkte jag att det stod formulerat som i ett annat forum, utan "jobb" framför!

Glöm mitt inlägg:)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.