Annons

Jill Greenberg Effekt

Produkter
(logga in för att koppla)

veneno

Aktiv medlem
Jill Greenberg är lite av min idol vad gäller foto. Jag älskar hennes sätt att fota barn och djur vilket är det som hon är mest känd för. Hon retuscherar sina bilder på ett sätt som tilltalar mig. Hennes stil påminner mycket om en effekt som kallas HDR

Hittade en tutorial vilken är välldigt bra då man vill försöka att efterlikna den effekten. Den visar även hur man på ett smidigt sätt gör en sjyst bakgrund. Denna har jag använt mig mycket av vid mina retuscheringar.

www.narrsvita.blogg.se

vad du bombar forumet med den där jätte ointressanta bloggen..är det din blogg du försöker göra reklam för eller?

Ber om ursäkt Andreas men tanken med detta inlägg var inte att du skulle bli förälskad i bloggen, tror du missförstod mig där ;)

Länge har jag suttit vid youtube och letat efter vad jag anser är bra tutorials som hjälpt mig och jag delar gärna med mig av det jag funnit samt dom kunskaperna som jag skaffat på vägen. Det är de som är själva meningen med det hela. Tro det eller ej med det är inte tvång på att läsa det "ointressanta"

Anton anledningen till att jag inte länkade till hennes sida/blogg direkt är den att hon inte förklarar djupgående hur man gör för att efterlikna hennes effekt.

Trotts att sjukt många är grymt hjälpsamma på denna sida så önskar jag att ännu fler var det.
Man lär sig väldigt mycket här och det är kul att "lära" andra. så länge jag tycker detta är roligt så kommer jag dela med mig av mina tips och kunskaper.

Bara för det så kommer det ett till här www.narrsvita.blogg.se

Ps! bifogar även till Andreas och Anton. http://www.youtube.com/watch?v=-kIkarvhoa8 DS!

Ber om ursäkt Andreas men tanken med detta inlägg var inte att du skulle bli förälskad i bloggen, tror du missförstod mig där ;)

Länge har jag suttit vid youtube och letat efter vad jag anser är bra tutorials som hjälpt mig och jag delar gärna med mig av det jag funnit samt dom kunskaperna som jag skaffat på vägen. Det är de som är själva meningen med det hela. Tro det eller ej med det är inte tvång på att läsa det "ointressanta"

Anton anledningen till att jag inte länkade till hennes sida/blogg direkt är den att hon inte förklarar djupgående hur man gör för att efterlikna hennes effekt.

Trotts att sjukt många är grymt hjälpsamma på denna sida så önskar jag att ännu fler var det.
Man lär sig väldigt mycket här och det är kul att "lära" andra. så länge jag tycker detta är roligt så kommer jag dela med mig av mina tips och kunskaper.

Bara för det så kommer det ett till här www.narrsvita.blogg.se

Ps! bifogar även till Andreas och Anton. http://www.youtube.com/watch?v=-kIkarvhoa8 DS!

Ett hjälpsamt tips är då att länka till inlägget i din blogg om greenberg videon, snarare än att konstant länka till hemsidan som sådan. När jag såg ditt inlägg igår och klicka på länken kom jag till något svammel om onani. Inte direkt vad jag förväntat mig, 5-6 långa inlägg längre ner fanns det något om Jill. Men då hade jag redan tappat intresset och istället blivit smått irriterad.

Samma sak i din andra tråd. Länka inlägget - inte bara bloggen.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto