ANNONS
Annons

Jeg trenger hjelp/forslag til nytt utstyr

Produkter
(logga in för att koppla)

Steigen

Ny medlem
Jeg er ikke noen proff på fotografering men ønsker å bli flinkere. Derfor har tenkt å ta noen fotokurs, både for å lære å ta bedre bilder, men også for å lære kameraet og optikken å kjenne.
Jeg har tenkt som så at jeg skulle investere i et bra kamera, litt mer enn middels (halvprofft?) samt litt utstyr før jeg går kurset/kursene. For tiden tar jeg bilder med en Fujifilm S5500, men har et intenst ønske om å oppgradere meg.
I den anledning har jeg satt opp en ”ønskeliste” på utstyr jeg mener jeg burde ha. Men så er spørsmålet; hva skal/bør jeg kjøpe? Hvilket merke? Og er det annet jeg trenger å supplere med? Er det noe av dette jeg absolutt ikke trenger?
Jeg tar mye bilder ute i naturen og trenger et kamera som har bra lysoptikk til fotografering i mørke, samt at det tåler litt regn/snø (dårlig vær).
Jeg er litt usikker på hvor mye penger jeg skal bruke på dette, men jeg har lagt meg rundt 20-25.000,- Hva kan man få for dette? Jeg kan jo kjøpe meg en ”startpakke” og så supplere opp etter hvert…

Her er i alle fall ”ønskelisten” min:

- Digitalt systemkamera/kamerahus
- Objektiv/optikk med stor/lang zoom (flere stykker?)
- Vidvinkel
- Objektiv for å ta makro
- Andre objektiv/optikk
- Polaroidfilter
- Andre filter?
- Stativ
- Stativ for å ta bilder på bakkenivå (lite/lavt)
- Fjernkontroll/utløser
- Blits/blixt?

Det är lite svårt att svara på. Canon, Nikon, Sony, Pentax eller något annat.
Alla märken har sina för och nackdelar.
Jag tycker du ska prova några olika fabrikat och känn på reglage och hur menyer fungerar, hur de är att hålla i, vilken passar dig bäst ergonomiskt till att börja med.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar