Steigen
Ny medlem
Jeg er ikke noen proff på fotografering men ønsker å bli flinkere. Derfor har tenkt å ta noen fotokurs, både for å lære å ta bedre bilder, men også for å lære kameraet og optikken å kjenne.
Jeg har tenkt som så at jeg skulle investere i et bra kamera, litt mer enn middels (halvprofft?) samt litt utstyr før jeg går kurset/kursene. For tiden tar jeg bilder med en Fujifilm S5500, men har et intenst ønske om å oppgradere meg.
I den anledning har jeg satt opp en ”ønskeliste” på utstyr jeg mener jeg burde ha. Men så er spørsmålet; hva skal/bør jeg kjøpe? Hvilket merke? Og er det annet jeg trenger å supplere med? Er det noe av dette jeg absolutt ikke trenger?
Jeg tar mye bilder ute i naturen og trenger et kamera som har bra lysoptikk til fotografering i mørke, samt at det tåler litt regn/snø (dårlig vær).
Jeg er litt usikker på hvor mye penger jeg skal bruke på dette, men jeg har lagt meg rundt 20-25.000,- Hva kan man få for dette? Jeg kan jo kjøpe meg en ”startpakke” og så supplere opp etter hvert…
Her er i alle fall ”ønskelisten” min:
- Digitalt systemkamera/kamerahus
- Objektiv/optikk med stor/lang zoom (flere stykker?)
- Vidvinkel
- Objektiv for å ta makro
- Andre objektiv/optikk
- Polaroidfilter
- Andre filter?
- Stativ
- Stativ for å ta bilder på bakkenivå (lite/lavt)
- Fjernkontroll/utløser
- Blits/blixt?
Jeg har tenkt som så at jeg skulle investere i et bra kamera, litt mer enn middels (halvprofft?) samt litt utstyr før jeg går kurset/kursene. For tiden tar jeg bilder med en Fujifilm S5500, men har et intenst ønske om å oppgradere meg.
I den anledning har jeg satt opp en ”ønskeliste” på utstyr jeg mener jeg burde ha. Men så er spørsmålet; hva skal/bør jeg kjøpe? Hvilket merke? Og er det annet jeg trenger å supplere med? Er det noe av dette jeg absolutt ikke trenger?
Jeg tar mye bilder ute i naturen og trenger et kamera som har bra lysoptikk til fotografering i mørke, samt at det tåler litt regn/snø (dårlig vær).
Jeg er litt usikker på hvor mye penger jeg skal bruke på dette, men jeg har lagt meg rundt 20-25.000,- Hva kan man få for dette? Jeg kan jo kjøpe meg en ”startpakke” og så supplere opp etter hvert…
Her er i alle fall ”ønskelisten” min:
- Digitalt systemkamera/kamerahus
- Objektiv/optikk med stor/lang zoom (flere stykker?)
- Vidvinkel
- Objektiv for å ta makro
- Andre objektiv/optikk
- Polaroidfilter
- Andre filter?
- Stativ
- Stativ for å ta bilder på bakkenivå (lite/lavt)
- Fjernkontroll/utløser
- Blits/blixt?