Annons

Jag vill inte bli bombad med mail!

Produkter
(logga in för att koppla)

starnut

Aktiv medlem
Glömde i ett foruminlägg kryssa ur rutan "Bevaka diskussionen" När jag nu öppnade postlådan var där 13 mail från fotosidan om nya svar i diskussionen.
Jag tycker funktionen är bra, men det räcker faktiskt att skicka ett mail för att jag ska fatta att där är fler inlägg, jag vill alltså bara ha ett mail då någon postar ett inlägg under mig, jag behöver inte veta att nr3 nr nr5 och kanske nr10 under mig också har svarat...
Jobbigt.

Hoppas ni fattar vad jag menar.

gå in på inställningar i forumet.. Där hittar du en funktion där du kan krussa för om du vill ha mailen eller inte!

Så skall det inte fungera, men ibland tappar forumet kollen. Meningen är att du endast skall få ETT mail, tills du går in och läser tråden igen, då kommer bevakningen pånytt gå igång. Så summa summarum är att det skall egentligen fungera precis så som du vill.

Som extrainfo, som inte hade hjälpt här, så finns det en länk nederst i varje mail som man kan avsluta prenumerationen med (på tråden och på ALLA trådar).

Jag gillar verkligen bevakningsfunktionen, men skulle vilja komma med ett förslag...

Skulle det inte gå att få upp ens resulterande bevakningar på en webbsidan när man går in på fotosidan istället/också?

Det skulle vara perfekt att utgå från när man gå in på sidan. Då skulle jag lägga upp fler bevakningar också, tror jag.

David, ni får införa en avgift 1000:- per "förslag"... :) Lätt att önska, mao.

-Christian

Det är många som önskar ngn form av webbversion av bevakningarna. Forumet är en köpt programvara så det är lite krångligare att fixa och dona. Men jag sätter upp detta på listan, men önskningen ligger en bit ner just nu :)

Ok där ser man..
Alltså grejen är ju att jag vill ha bevakning, bara inte så mycket bevakning :)
Är det en bugg i programmet då? Som gör att man får många mail, borde väl gå o fixa då?
Lätt för mig och säga, jag har ingen koll på hur man gör..

En sak till som rör forumen men inte rör detta ämne.
När man svarar på ett inlägg ser man endast den andres alias, alltså nickname. I läsläget ser man även hans/hennes riktiga namn, Tycker det låter lite töntigt att tilltala någon med "nikon4ever" eller vad det kan tänkas vara.

Nu låter det som om jag bara kommer med massa negativt, men i själva verket gillar jag fotosidan väldigt mycket, bara så ni vet :)

jo det får väl betecknas som en bugg, men det inträffar förhållandevis sällan, så det är inget vi prioriterar högt.

Din andra fråga är väl ungefär samma sak. Håller helt med, så jag sätter det på listan men inte så högt upp.

Konstruktiv kritik är alltid befogat!! :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar