Annons

Jag vill ha Råd!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

omidino

Aktiv medlem
Hej

Jag har försökt och hitta var man kan skriva sina inlägg men tyvärr hittar jag inte var jag ska skriva :( men jag har en fråga !!! Jag vill köpa en studioblixt paket men vet inte vilken. Jag vill både använda det både inne och utanför studion valet är mellan dessa !!!

Elinchrom Style RX 1200/1200 To Go eller Elinchrom Ranger RX AS Speed Set / A-Huvud

Jag skulle behöva tipps tacksamt för svar !!!

Hej!
Har testat Rangerblixtarna och finner de väldigt mångsidiga.
Själv kör jag med RX-blixtar i studion och även en del ute på jobb, men det är tungt och otympligt att ha med dem. Och så bör man ju finna sig på platser där det finns 220V. Har lånat ett elack för 220 på ett uppdrag, men det vart... ännu tyngre.

Så om du vill ha studioblixtar som ska flyttas och kånkas runt en massa, så skulle jag välja Ranger. Men om du har stora motiv som ska belysas så kommer du ju längre med RX-aggregaten.

Aifo finns även som god diskussionspart och är inte oävna att låna ut för test, inte om man kommer till dem i alla fall!

Hej!
Har testat Rangerblixtarna och finner de väldigt mångsidiga.
Själv kör jag med RX-blixtar i studion och även en del ute på jobb, men det är tungt och otympligt att ha med dem. Och så bör man ju finna sig på platser där det finns 220V. Har lånat ett elack för 220 på ett uppdrag, men det vart... ännu tyngre.

Så om du vill ha studioblixtar som ska flyttas och kånkas runt en massa, så skulle jag välja Ranger. Men om du har stora motiv som ska belysas så kommer du ju längre med RX-aggregaten.

Aifo finns även som god diskussionspart och är inte oävna att låna ut för test, inte om man kommer till dem i alla fall!

Tack för ett snabbt svar och goda råd :)

Viktigt fråga !!!

Hej

Jag har en fråga till jag skulle vilja veta vilken av de här blixtarna är bäst Profoto Acute2 eller Elinchrom Ranger RX AS Speed Set / A-Huvud ?? tacksamt för svar

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto