Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag kan inte se bilderna på den här sidan

Produkter
(logga in för att koppla)

Lucas_no1

Medlem
Hejsan!
Jag är ny här och har ett litet problem med visning av bilder på den här sidan. T ex går jag in under bildkritik, så ser jag bilderna i liten skala men när jag sedan vill förstora bilden och se kommentarerna så blir det ett tomt fält där bilden skulle vara.
Jag har både provat med webläsarna firefox och explorer men inget fungerar. Är det något insticksprogram som fattas? Alla andra sidor på nätet fungerar felfritt med bildvisningen.
Mvh
/Lucas

Inget insticksprogram ska behövas. Märkligt att det inte fungerar för dig, det är inte så att du har halvseg uppkoppling och inte väntar tillräckligt länge på att bilden ska komma upp?

Jag har kommit på felet och det är så att jag har lite halvdålig syn efter hornhinnetransplantation och kör därför i högkontrast svart läge för windows och hade en inställning i firefox där mina färgval ska styra färgerna.
Det skumma är att bilderna på den här sidan ser firefox som bakgrund och när jag valt svart blir bilden svart.

Jag har svårt att läsa svart text mot vit bakgrund därför valet av svartbakrund med vit text i stället.

Mvh

Du menar så här?

Jag har ofta det problemet när jag laddar en sida med tumnaglar, jag har den ställd på att visa 200 bilder under fliken "Senaste kommentarer".
Förut var det inget problem att medan naglarna laddade öppna nya fönster och kolla på bilderna, men nu syns de inte förrän alla naglar laddats ned. Så var det inte på förra FS-designen.

Bilagor

• fs.jpg
    fs.jpg
    41.2 KB · Visningar: 220
Lucas_no1 skrev:
Det skumma är att bilderna på den här sidan ser firefox som bakgrund och när jag valt svart blir bilden svart.

Vet inte om det kan ha att göra med att fotosidan lägger en transparent gif-bild över bilderna för att man inte enkelt ska kunna kopiera bilden med bara ett knapptryck. Om man gör det är det den transparenta giffen man kopierar och inte bilden.
Giffen blir således förgrund, och bilden bakgrund.

/jer.

Det händer ofta för mig med. Bilden laddas men syns inte, ett tryck på F5 brukar oftast lösa det.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar