Annons

Jag kände mig svag i tron, men så hittade jag rätt igen.

Produkter
(logga in för att koppla)

David G

Aktiv medlem
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1037&message=29314769

Eftersom batteri-luckan på min 5D blivit lite slapp så kom tanken på att man kanske skulle skaffa en begagnad A100 eller hålla ut tills A700 nått rätt pris, och alltså strunta i A300 och live view. men så hittade jag länken ovan och fick tillbaks min tro. Hu vad tråkigt det egentligen är att vara tvungen att ha kameran i ansiktet, jag hadde aldrig blivit intresserad av foto om det bara funnits kameror med optisk sökare. Efter att ha sett bilderna på dpreview.com så vet jag nu igen att det är en A300 jag vill ha.

Drömmkameran vore en billigare A700 i plast med Live view, den skulle kunna heta A500, annars blir det en A300 och så behåller jag min 5D som komplement för vissa saknade funktioner i A300 och för att det blev Konica Minoltas sista kamera.




http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1037&message=29318037
 
LOL!

Den förlorade sonen, som kommit hem till slut? Då ska du ju bli klädd i finaste kläden och gödkalven slaktas, så att du kan bli bjuden på en ståtlig festmåltid, om det ska vara historiskt korrekt...

Intressanta länkar. Kan bara hålla med om användbarheten av Liveview FÖRUTSATT att skärmen är utvinklingsbar. De patetiska implementationer som CaNikon under stort trumpetande har åstadkommit har man väldigt sällan, eller nästan aldrig, någon vettig användning av. Fast alla märkesförblindade "testare" höjer deras gimmick-versioner till skyarna...

Har själv en Konica Minolta A200, och då och då har den gett mig bilder som jag aldrig annars skulle ha fått (även om autofokusen på denna är långsammare än på Sony A300/A350 - de är ju de enda på marknaden som klarar AF i full fräs med bibehållen Liveview).
 
Vad tror ni om A900 intelligent preview? Det är ju inte alls LiveView - men en intressant funktion för att slippa ta en mängd alternativexponeringar.
 
Vad tror ni om A900 intelligent preview? Det är ju inte alls LiveView - men en intressant funktion för att slippa ta en mängd alternativexponeringar.
Jag har inte haft tid att testa så mycket, men de tester jag gjort visar att det verkar vara en användbar funktion. Det är bara att göra en preview, justera exponering, dynamic range optimizer och vitbalans till önskat resultat och ta bilden/bilderna. Medan man justerar ser man bilden och fyra histogram (luminans, r, g, b) ändras. Man kan snabbt hoppa mellan den justerade bilden och den ursprungliga bilden, eller kasta bort ändringarna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.