Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag har hittat ett par gamla objektiv. Något att ha?

Produkter
(logga in för att koppla)

fratey

Aktiv medlem
Den ena verkar vara 75-300mm, det andra verkar vara 35-105mm. Se bilderna. De har uppenbarligen några år på nacken.

Nu till dagens frågor!

1. Finns det en adapter el. liknande som skulle få dessa att funka för en 450D?
2. Är det värt det - skulle jag ha någon nytta av dem, om det enda objektiv jag har nu är kitobjektivet på 18-55mm till Canonen?

Jag kan ladda upp mer bilder och så om det skulle behövas - all hjälp uppskattas.

Bilagor

• IMG_4621.jpg
    IMG_4621.jpg
    15.8 KB · Visningar: 367
  • IMG_4619.jpg
    IMG_4619.jpg
    16.4 KB · Visningar: 369
Om båda är för Minolta/Sony så är det nog ingen större ide att försöka få de att fungera på din kamera.
Då är det bättre att sälja de på tex Tradera och använda pengarna för att köpa objektiv som passar Canon.

Med har jag även ett Minolta 5000 och lite andra leksaker. Hur mycket kan en sådan gå på?

Kameran får du nog inte så många kronor för, kanske en hundralapp eller så.

Men Minoltas gamla 35-105:a verkar ganska eftertraktad av ägare av KM/Sonys DSLR. Senast det såldes på Tradera gick det för kring en tusenlapp, och Sigmas 75-300 till Minolta/Sony gick senast för ca 800:-.

Kameran får du nog inte så många kronor för, kanske en hundralapp eller så.

Men Minoltas gamla 35-105:a verkar ganska eftertraktad av ägare av KM/Sonys DSLR. Senast det såldes på Tradera gick det för kring en tusenlapp, och Sigmas 75-300 till Minolta/Sony gick senast för ca 800:-.
Det är fortfarande mer än de 0 jag hade fått om jag kastade dem. Tradera it is, tack för din hjälp! :)

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto