Annons

Jag har en fråga om objektiv till eos 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Han_na

Medlem
Hej!

Jag har planerat att köpa mig en canon eos 350D och tänkte då köpa till lite objektiv på samma gång. Men nu hörde jag att sigmas objektiv till en analog kamera funkade lika bra till en eos300D.

Jag har nämligen två sigma objektiv, ett normalt 18-55mm och ett tele 80-300mm. Som följde med till min Minolta dynax4.

Min fråga är nu om det skulle funka att använda sig av dom objektiven? så behövar jag endast köpa kamerahuset till eos 350D och slippa utgiften för nya objektiv.

/Hanna
 
Om du har haft dina Sigmaobjektiv på en Dynax 4 så passar de inte på en Canon, bara på Minoltas kameror.
 
Hej Hanna. Dina objektiv är väl 28-80 och 100-300? De passar i viss mån till t ex KonikaMinolta D5D, men är inte bästa valet och jag tycker inte du ska låta dessa objektiv styra ditt kameraköp. Det är också lättare att sälja dina analoga grejor om du har objektiv till.
(I o f s tycker jag båge D5D och 350D är bra köp). Men 28-80 på D5D blir samma som om du hade haft 42mm-120mm på din dynax4. Inget vidare brännviddsområde för ett objektiv. 100-300 är en annan sak. Inget superskarpt objektiv men helt tillräckligt och väldigt lätt och smidigt. blir 150mm-450mm.Helt ok och ganska kul område.
MVH, Niclas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.