Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Jag behöver hjälp med val av Photoshop....

Produkter
(logga in för att koppla)

Melmis

Aktiv medlem
JAg är nu student & får helt plötsligt köpa en massa program till ett superpris på Adobe..... MEN jag behöver lite hjälp & förklaring om någon vet......
Jag vill ha Photoshop 6, InDesign, Illustrator främst.....

På moderskeppets förklaring finns det fyra olika att välja på:
CS6 Extended
Lightroom
Design Standard
Master Collection

Master har jag förstått att ALLA program ligger utom Lightroom.
Men Design Standard, vilka ingår där. Är det CS6, Illustrator & InDesign?
Eller måste jag köpa både CS6Extended + DesignStandard för att få de programmen jag nämnt först i denna fråga?
Eller ingår CS6 i DesignStandard?

Vad är ALLA program till för som ligger i Master Collection? Är det flera program som mer är till för film än stillbild? Någon som kan förklara :O/

Är helt förvirrad i Adobe djungeln & får ingen klarhet fast jag tycker jag läst massor....

274 Euro 2339:- svenska kronor alltså....

Är det man nu får ge som student för Premium versionen.
Är inte det hutlöst billigt???!!!

När du inte längre är student har du heller inte längre rätt att använda studentlicensen. Rätta mig gärna om jag har fel. Undrar hur många som bryr sig om det? /Frode

Du kan fortsätta att använda de program du köpt som student även efter att din utbildning är avklarad....

Du har säkert rätt, det var inte meningen att förvirra. Något av de stora programvaruföretagen ger dig inte rätt att använda student licensen när du inte längre är student/lärare men kommer inte ihåg vilket just nu. /Frode

När du inte längre är student har du heller inte längre rätt att använda studentlicensen. Rätta mig gärna om jag har fel. Undrar hur många som bryr sig om det? /Frode
Du har fel
Det var så förr.
Du har tom rätt att använda programmen kommersiellt.
Du får däremot inte sälja licensen vidare.
Skänkes vet jag inte...

Precis. Licensen är personlig, men har man två datorer får programmen installeras på bägge, förutsatt att bara man själv använder programmen och inte använder dem samtidigt [vänster hand och öga på ena datorn och höger på den andra...?]

Den extra rabatten för Design Premium gäller bara 5 dagar till, fundera inte för länge.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar