ANNONS
Annons

Jag är sugen på en SX-70 Polaroid.

Produkter
(logga in för att koppla)

The Mike

Aktiv medlem
Jag är sugen på en SX-70 Land Camera Polaroid.

Jag har länge(20år) varit sugen på en polaroid kamera och har hittat denna trevliga retro pryl på eBay.

Inköpspriserna varierar mellan $90-140 plus frakt ca: $20 och det är väl inte mycket att bråka om men de säljer även film till den på eBay men den är ju ännu dyrare...!?

Kollade runt lite och hittade att det i snitt skulle kosta runt 40-60 Sek/bilden bara för filmen...!?

Finns det film att köpa till den i Sverige?

Använder den "standard" film eller är det nå specialfilm till just den!?

Tacksam för svar/ Mike..

Bilagor

• sx-70 polaroid 3.jpg
    sx-70 polaroid 3.jpg
    14.9 KB · Visningar: 534
Senast ändrad:
www.unsaleable.com

Har precis kollat in en likadan kamera på unsaleable, men blev dock först avskräckt pga av priserna på fimerna. Men efter att kollat runt lite så upptäckte jag att man kan köpa 600-film till kameran. Just nu så säljer unsaleable ett twinpack med 600-film för 221kr, per bild blir då kostnaden 11kr. Du behöver dock ett Polaroid Nd filter för att kunna fota med 600-film på SX-70, det kostar 101kr.

Unsaleable säger själva att sökaren kan bli en aning mörkare när man kör med detta filter.

Ett altenativ är att köra med filmen SX-70 Blend som har ett inbyggt nd filter (för att undvika en mörksökare), men den kostar lite mer. 267kr st/13 kr per bild.

För att undvika missförstånd så vill jag bara säga att det är precis lika många bilder i både 600-filmen och SX-70 Blend.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar