Christoffer031
Medlem
Hej
Vår lilla IXUS 65 som vi haft jätte länge gick i graven igår och nu tittar vi runt på lite andra kameror.
Prisklassen som vi lagt oss runt är 3-4000kr
Kamerorna som jag läst gott om är följande:
Canon PowerShot G15
Canon PowerShot S110
Sony CyberShot DSC-RX100
Priset på G15 var 3490kr idag på MM, det tyckte jag lät som ett bra pris. Säljaren tyckte dock att RX100 är vassare men också 1200kr dyrare.
Nu vill jag veta vad ni tycker?
Sedan har jag en till fråga. Har idag en Nikon D90 med följande kit objektiv 105mm. Funderar på att sälja den och köpa en Panasonic Lumix DMC-G6.
Enligt säljaren på MM så var den bäst för pengarna och filmar helt fantastiskt.
Vet dock inte om det lönar sig att sälja D90, kanske bättre att ha kvar den och satsa på en tex G15 och ha två kameror.
Tack på förhand
Vår lilla IXUS 65 som vi haft jätte länge gick i graven igår och nu tittar vi runt på lite andra kameror.
Prisklassen som vi lagt oss runt är 3-4000kr
Kamerorna som jag läst gott om är följande:
Canon PowerShot G15
Canon PowerShot S110
Sony CyberShot DSC-RX100
Priset på G15 var 3490kr idag på MM, det tyckte jag lät som ett bra pris. Säljaren tyckte dock att RX100 är vassare men också 1200kr dyrare.
Nu vill jag veta vad ni tycker?
Sedan har jag en till fråga. Har idag en Nikon D90 med följande kit objektiv 105mm. Funderar på att sälja den och köpa en Panasonic Lumix DMC-G6.
Enligt säljaren på MM så var den bäst för pengarna och filmar helt fantastiskt.
Vet dock inte om det lönar sig att sälja D90, kanske bättre att ha kvar den och satsa på en tex G15 och ha två kameror.
Tack på förhand