Annons

Ixus 850is?

Produkter
(logga in för att koppla)

janne_145

Aktiv medlem
hej alla

Nån som köpt en sån? jag sitter och väntar med spänning på mitt ex som kommer på onsdag.
Ni som redan har den, är den bra eller?

Ja, det är en riktigt intressant kamera. Hur är det med distorsionen i vidvinkelläget till exempel? Och hur funkar den på ISO 400?

Jag har varit helt inne på Fuji F30 eller F11 men dom har ju bara från 35 mm "brännvidd", så 850 IS är mycket intressant.

Jag är mycket nöjd med storleken, vidvinkeln och snabbheten.
Kvaliteten är bra, speciellt med tanke på hur liten kameran är.
Det enda problemet är att jag aldrig hittar den!?

hehe ja den e ganska liten, men hade mer problem å hitta min förra ixus 65, den här e ju trots allt lite tjockare.

Hur är det med inställningsmöjligheterna på 800/850? Går det ställa in ISO, slutartid och bländare? I så fall utan en massa jox?

Jalong skrev:
Hur är det med inställningsmöjligheterna på 800/850? Går det ställa in ISO, slutartid och bländare? I så fall utan en massa jox?

Det går att ställa ISO men inte slutartid och bländare. Det går dock att lura kameran genom att veta vad man håller på med; dvs det går att välja olika förinställda program i kombination med de parametrart som går att ändra.
Geom att joxa så kan man få kameran att göra nästan som man vill; ibland.

MEN, det är inte det som är vitsen. Vitsen är att det är en snabb liten automatisk kamera som alltid kan vara med.
Vill jag ha mer inställningar blir det större kamera.
Nu ville jag ha liten--

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar