Annons

Ixus 750 vs Ixus 60 Hjälp!?

Produkter
(logga in för att koppla)

tuffodum

Ny medlem
Jag har hamnat i en knipa, Jag åkte en dag in bestämmd o glad över att köpa en Canon Ixus 60 på Elgiganten för det smått otroliga priset 2490:-, men såklart var den slut på lager. Jag lägger då en handpenning på 200:- med ett löfte om att jag får en Ixus 60 inom 1 vecka.
1 vecka går o jag ringer deras kundtjänst, då får jag svaret att det blir ingen Ixus 60 pga av det är slut på dessa kameror på någons lager.

Nu till problemet: Dem vill ersätta mig med Canon Ixus 750, då till samma pris 2490:-
Enligt dem så är det en bättre kamera.
Jag tycker då den är lite för stor när jag siktat in mig på 60:an, den va enligt mig lagom i storlek.

Vad ska jag göra? Vilken kamera är bäst?
Tacksam för all hjälp jag kan få!!!

Tackar på förhand!!!

Ps. Ska jag försöka tjata mig till en Ixus 65 sitället? Ds.

Tjata till dig 65:an.

Som kameror är nog 750 och 60 relativt likvärdiga. Jag tror ingen är märkbart bättre än den andra.

2490:- för en Ixus 750 är ett bra pris. Prisjakt.nu listar den för 3095:-, men Elefanten är ju inte med i jämförelsen längre.

Varför inte El-giganten fanns med berodde på att de inte hade varan i lager i deras Internetbutik. När varan ej finns i lager hos dem så går den inte att boka, och det går inte att köpa varan för det angivna priset. Man hänvisas istället till någon av deras fysiska varuhus där priset många gånger kan vara högre.

Vi har krav på att varorna ska kunna beställas/bokas via Internet, något som El-giganten inte uppfyller när deras varor inte finns i lager. Vi vill inte skylta med priser som inte går att köpa för och väljer därför att göra som vi gör.

Nu har de dock produkten åter i lager, och de finns nu med i prisjämförelsen igen!

// joakim@prisjakt

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar