Sideways
Medlem
Hej! Jag har lite frågor kring landskaps fotografering & ISO. Finns säkerligen andra trådar om detta här men jag tänkte att jag postar ett nytt. Jag har en Canon eos 100d, med ett standrad objektiv "Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM". Den är helt nyinköpt, ägt den i 2 dagar och det är min första systemkamera. Har varit runt och fotat lite men blir inte riktigt nöjd med bildresultaten, jag tycker dem ser brusiga och oprofessionella ut. Visst jag kan ju inte räkna med att vara proffs fotograf andra dagen, men klara och fina bilder förtjänar väl alla? Kör än så länge i autoläget, men hade faktiskt tänk att kika in lite mer på det manuella läget idag. Så vad ska jag tänka på, har ni några tips på inställningar för bästa resultat? Och hur vet man vad man ska ha ISO:n inställd på, är det låg eller hög ISO man ska ha när det är ljust? Som ni kanske märker är jag bakom flötet när det gäller inställningar. Och när det gäller landskaps fotografering, är det något speciellt man ska tänka på för att få det där extra djupet i bilden, några tips ni kan ge en amatörfotograf som jag?
Mvh
Mvh