Annons

Irriterande FS fel

Produkter
(logga in för att koppla)

Linmajon

Aktiv medlem
Till Sysop:
När man klickar på symbolerna för att hoppa till nästa sida i ett forum, hoppar ikonerna till åt höger och 'missar' precis knappen. Man måste >alltid< sikta om och trycka igen. Mycket irriterande.
Lätt att fixa?

Tycker jag känner igen det där med "hoppandet", har för mig att det diskuterats tidigare här Fotosidan.

Om jag minns rätt så är det en viss kombination av webbläsare/operativsystem som drabbas av problemet.

Jag har inte det problemet, varken i IE55 eller IE6 på min W2k burk.

Vad kör du när du ser problemet ?

-Thomas

Tjena Thomas,
jag har det också, och jag sitter med IE 5.00.2920.0000 svensk på en Win2000 Professional maskin.

Och oj vad det hoppar. Som om knapparna försöker glida undan min tryckning... hehe.
-Christian

Jag har problem med Win2000 och IE5. Kan vara den kombinationen som strular alltså.
Hemma kör jag XP och IE ver.6. Inga problem där.

Om nu två personer verka hamma samma problem med en specifik browser (som inte är av "senaste" modell) så är det väl enkelt att pröva med att lägga in något senare.

-Thomas

ps. CWE: Om alla körde g:a browsers så skulle behovet av ditt företags produkter öka ännu mer :)

Sitter ni på en hygglig uppkoppling så är det ju bara att gå in här och ställa in "Visa 1000 inlägg per sida" så slipper ni bläddrandet helt.

Thomas,
hur menar du då - skulle inte IE5 vara det allra senaste? :)

Jim, *bra idé* det ska jag prova. :) Det här är mitt allra största problem med fotosidan, så du ser ju hur bra fotosidan är! (dvs inget problem alls.)

-Christian

Sitter ni på en hygglig uppkoppling så är det ju bara att gå in här och ställa in "Visa 1000 inlägg per sida" så slipper ni bläddrandet helt.

Problemet med "Visa 1000 inlägg per sida" är att det suger enorm kraft på server sidan och mängden data som skickas över till din pc blir enormt mycket högre.

Tycker det verkar bättre och gå till windowsupdate.microsoft.com och ladda ner den senaste versionen av IE.

-Thomas

Vilka symboler är det ni menar egentligen?
Kan jag få en liten skärmdump på hur det ser ut på er skärm vore det bra.

Tobias,
för att man tröttnat på versioner och kommit fram till att "funkar det så funkar det" eller "se men inte röra"? :)

Christer, vad som händer? Jo,hela framen hoppar till ungefär 5 pixlar i sidled - precis lagom för att man ska "missa" knappen (om man inte siktar snett nog - vilket jag gör numera). Det gäller speciellt knapparna "besvara", "besvara med citat" och "redigera" under inlägg här i forumet. Avståndet mellan tabellkanten och sidkanten ökar med kanske 5 pixlar (från 5 till 10 pixlar?).

Skulle inte lägga för mycket krut på det iofs heller. Jag kan ju ta mig ofoget att uppgradera annars. Eller köra 1000 inlägg/sida? :)

-Christian

Det är alltså bara textlänkarna det rör sig om, inte knapparna (de gråa fyrkantiga)? Gäller det allla länkar på sajten, eler alla länkar i forumen eller bara de där du nämner?

Christer,
det gäller först och främst bara i forumen, när man läser inläggen i en tråd. Och det är hela tabellen (med två spalter, Av:-spalten och Diskussion-spalten) som flyttar sig ett par pixel åt sidan, dvs de texterlänkar jag beskrev, samt ikonerna med mera som finns i av-spalten.

-Christian

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar