Annons

Ipod Kamera-kontakt till 30d?

Produkter
(logga in för att koppla)
Har för mig att det fanns en tråd om detta, som kom fram till att det fungerade, men, det går otrooooligt långsamt, det var tydligen så att både batteriet i kameran och ipodden höll på att ta slut innan ett 1-gigs kort med RAw filer var överförda. Dessutom så kan inte ipodden visa raw filer bara lagra dem.

Åk ut till någon Apple affär och be att få testa, tex. Media Markt i Kungens Kurva har ju som motto att man skall få prova allt, sist jag var där hade dom minst 100st på lager.


/Mattias
 
tackar.. men alltså har Media Markt apple sladden.. eller menar du att jag ska åka till en apple affär och testa?

Fan va störigt om det är så, visserligen kommer jag inte fota så mkt i raw.
 
Spelar ingen roll om det är jpg eller raw. 1GB är 1GB.

Jag har provat "photo connector" och det gick ruskigt seegt. Ca 45 min för 1 GB...

Belkin har haft någon rätt klumpig variant tidigare, men jag vet inte om den är snabbare.
 
Googlade lite och enligt vissa recsensioner så tar det typ 45 minuter för 1gig med belkins adapter också...

Apples adapter verkar finnas hos de flesta som säljer ipods. Som jag skrev tidigare så är MediaMarkt ett säkert kort, som har den hemma. Vet dock inte om de har Belkin adaptern där, men som säljer andra grejjer från belkin, så man vet ju aldrig.

/M
 
Jag använder bara min ipod via den bärbara datorn, då funkar ipoden bra som lagring av bilder. Men direkt till kameran verkar de ha gjort en fet konstruktionsmiss.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.