Annons

Intresserad av fotoresa till Rom?

Produkter
(logga in för att koppla)

ziggys

Aktiv medlem
Hej på er

Jag tänkte sy en (eller fler) fotoresor till Rom och tänkte kolla upp intresset lite.

Rom är ju en helt fantastisk (foto)stad med ett myllrande gatliv och sevärdheter i vart och vartannat gathörn. Min tanke är att dock att komma en bit bort från de mest turistiga områdena för att istället komma lite närmare staden Rom och dess invånare.

Jag tänkte också att vi skulle träffa ett par lokala fotografer som kan visa/berätta om just sitt Rom samt kanske någon annan som kan dela med sig av sina erfarenheter av livet i Rom och Italien. När vi kommer hem hoppas jag att vi sett Rom ur ett nytt perspektiv och fått fototillfällen man inte får som ”vanlig” turist.

Jag tänker mig att vi är där 3-4 dagar, bor på ett ok och centralt hotell. Min målbild är att hamna på ca 4-5000 per person ex flyg o käk. Första resan senhöst/vinter i år. 6-10 pers tror jag är lagom.

Låter det som en intressant idé? Hör av dig till mig. Har du några specialintressen eller något du verkligen skulle vilja göra/fota; skriv gärna ner dem också, det kan vara bra för mig att veta inför fortsatt planering.
 
4-5000kr för 4 dagar exklusive flyg och mat. Vad är det man betalar för egentligen? För mig låter det vansinnigt dyrt och skulle aldrig i mitt liv haka på detta.
 
4-5000kr för 4 dagar exklusive flyg och mat. Vad är det man betalar för egentligen? För mig låter det vansinnigt dyrt och skulle aldrig i mitt liv haka på detta.

Tack för din synpunkt Andreas

Den största kostnaden är givetvis hotellet, där har jag räknat med 1000 kronor per natt och person. Du kan givetvis bo billigare men personligen vill jag inte sänka standarden ALLT för mycket. Eftersom hotellpriserna också har en tendens att variera en smula över året la jag dessutom lite luft i de priserna.

Skillnaden mellan hotellpriset och det pris du betalar tänker jag mig blir ca 800 kr. För dessa får du då:
- tillgång till lokalkännedom, tips och viss guidning
- träffa/ fota med inhemska fotografer
- träffa andra boende i Rom för en inblick i deras vardag och livet i dagens Italien.
- initierade fototips/ utifrån specialintresse om du har några.
- tips/”inbjudan” om/till andra fototillfällen som ligger långt utanför den gängse turistens synfält.
- Samordning och admin av ovan.

Sedan är det givetvis upp till var och en om man tycker punkterna ovan är värda 800. Det är lite för den sakens skull jag la upp denna intresseförfrågan.

Må så gott
Knut
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.