Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Intresseförfrågan om att hyra gömsle.

Produkter
(logga in för att koppla)

rogge

Aktiv medlem
Hej alla som gillar att sitta o häcka i ett gömsle hela dagarna!

Sänder nu ut en förfrågan om det finns intresse av att hyra gömsle för havsörnsfotografering.
Där finns två gömslen intill varndra, det ena ca tre meter över marken med isolering och fotogenvärmare. gluggen mot ostnordost och sydost och nordväst.
gömsle två är mindre och står på marken och är enklare bonat men med kläder på går allt.

bägge dessa står ca 25 alt 60 meter från åteln som består av fisk.

Platsen är öland och åteln har funnits året runt i flera år och är ett väletablerat havsörnsställe.

Boende i närheten finns och ev. med frukost.

prisbilden har jag inte klar men har ni några vettiga prisförslag /dygn så kom gärna med dom.

Mvh Rogge

rogge skrev:
Hej alla som gillar att sitta o häcka i ett gömsle hela dagarna!

Sänder nu ut en förfrågan om det finns intresse av att hyra gömsle för havsörnsfotografering.
Där finns två gömslen intill varndra, det ena ca tre meter över marken med isolering och fotogenvärmare. gluggen mot ostnordost och sydost och nordväst.
gömsle två är mindre och står på marken och är enklare bonat men med kläder på går allt.

bägge dessa står ca 25 alt 60 meter från åteln som består av fisk.

Platsen är öland och åteln har funnits året runt i flera år och är ett väletablerat havsörnsställe.

Boende i närheten finns och ev. med frukost.

prisbilden har jag inte klar men har ni några vettiga prisförslag /dygn så kom gärna med dom.

Mvh Rogge

Havsörnar är känsliga fåglar.
Att hålla på och hyra ut gömsleplatser till vem vet vem känns inge bra!!

Med all välmening.

/Janne

Re: Re: Intresseförfrågan om att hyra gömsle.

Janne H skrev:
Havsörnar är känsliga fåglar.
Att hålla på och hyra ut gömsleplatser till vem vet vem känns inge bra!!

Märklig inställning. Visste inte att örnar var såna antikapitalister att de blir mer störda av betalande fotografer?

/Per

sköter man sig med att gå dit i mörker och hem i mörker ska dom ju inte veta att man existerar!

med all välmening
Rogge

Re: Re: Re: Intresseförfrågan om att hyra gömsle.

Per skrev:
Märklig inställning. Visste inte att örnar var såna antikapitalister att de blir mer störda av betalande fotografer?

/Per

Min mening är inte mot betalningen utan det faktum att man så här offentligt hyr ut platser till folk som kanske absolut inte borde få veta var örnar håller till!!

Jag hoppas verkligen att förståndet vinner i denna fråga!!

/Janne

Jag är mycket intresserad av att hyra, maila mig med mer info rogge så kommer vi överens om något.
Men gömslena vid hornbora kostar om jag inte missminner mig 600:- per person

/Jeppe - som vet hur man beter sig ;)

Ps. Sen är det frågan om detta ska räknas som ett komersiellt inlägg.. jag är lite osäker i denna fråga.

Ps. Sen är det frågan om detta ska räknas som ett komersiellt inlägg.. jag är lite osäker i denna fråga. [/B][/QUOTE]

Ja det har jag inte tänkt på riktigt men min avsikt var bara att kolla av läget lite.
Annons får väl bli senare.

hej
nu försökar jag sparka liv i tråden igen med att säga att gömslet är klart. nu är det bara att invänta bistert väder och tillgång till åtel.
Mvh Rogge

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar