Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Intresse för canon EOS 635
- Trådstartare Lintott
- Start datum
Håkan Bråkan
Aktiv medlem
Har aldrig funnits någon sådan modell! Men oavsett beteckning är gamla analoga massproducerade kamerahus i princip värdelösa ekonomiskt sett. Man hittar helt enkelt inga köpare.
Visst finns det folk som fotograferar analogt idag. Men EOS-modellerna står inte lika högt i kurs som mer manuella kameror. 300-500 kr för kamerahuset på privatmarknaden. 500 kr med standard 35-70-zoom, skulle jag gissa. Sitter det på en 50/1,8 med metallbajonett går det objektivet för 1200 kr.
EOS 630 är egentligen en ganska bra kamera. EOS 650 och 620 är inte lika bra, men eftersom de var de första EOS-modellerna finns det ett litet samlarintresse kring dem. Vet dem som vill ha tag på EOS 650.
EOS 630 är egentligen en ganska bra kamera. EOS 650 och 620 är inte lika bra, men eftersom de var de första EOS-modellerna finns det ett litet samlarintresse kring dem. Vet dem som vill ha tag på EOS 650.
PMD
Aktiv medlem
Jag köpte en EOS 620 häromveckan för 99 kr. Bara för att ha på en hylla förstås, men enligt säljaren fungerar kameran (en mycket välrenommerad säljare, så jag har ingen anledning att betvivla det).
PS. EOS 630 går också under namnet EOS 600. DS.
Lintott
Aktiv medlem
Vad menar du, att EOS 630 och 600 är samma kamera???
Varför heter de olika då?
När jag kollar in Eos 600 så hittar jag digitala moderna varianter eller ser jag fel?
Jag har en analog Canon EOS 630 köpt 1988 i Singapore och den fungerar fortfarande mycket bra. Alla bilder har blivit bra och min kameragubbe i affären sa att jag inte skulle sälja den när jag bytte objektiv utan han fixade ett nytt när jag tappade kameran en gång i Grekland.
Mvh Eva
Varför heter de olika då?
När jag kollar in Eos 600 så hittar jag digitala moderna varianter eller ser jag fel?
Jag har en analog Canon EOS 630 köpt 1988 i Singapore och den fungerar fortfarande mycket bra. Alla bilder har blivit bra och min kameragubbe i affären sa att jag inte skulle sälja den när jag bytte objektiv utan han fixade ett nytt när jag tappade kameran en gång i Grekland.
Mvh Eva
PMD
Aktiv medlem
EOS 600 hette kameran i Europa, medan samma kamera hette EOS 630 i Nordamerika och EOS 630 QD i Japan. Det är inte helt ovanligt att tillverkare har olika namn på samma produkt i olika delar av världen av diverse konstiga skäl.
EOS 600D (med ett extra D på slutet) är en helt annan kamera, och är digital som du mycket riktigt upptäckt.
EOS 600D (med ett extra D på slutet) är en helt annan kamera, och är digital som du mycket riktigt upptäckt.