Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

intressant när man är nyfiken

Produkter
(logga in för att koppla)

trixy

Aktiv medlem
köpte ett kingstone minneskort från deal extreme och fick hem dt var det felande i kameran. Testade med en kamera som tar kingstone och där var den felande..
Nyfiken som man är dessamerade jag kortet och vad finner man på minneseneheten på insidan... ordet sandisk....

Jag vet många kort på ebay bla som säljs som orginal sen är dom skitkassa kopior. Folk tror dom gjort kap, korten börjar strula, sandisk vill inte ta i dom.

har förstått det men har man fel att sandisk är ett dyrare kort än kingstone, iså fall varför sätta sandisk i ett kingstonekort...
Här på blocketi jämtland är det någon som säljer usb kingstone 250 GB.... låter otroligt...för att vara samt

menade kamera kort menla in usb som ett exempel jag såg på blocket...när vi talar piratkopior.

har förstått det men har man fel att sandisk är ett dyrare kort än kingstone, iså fall varför sätta sandisk i ett kingstonekort...

Förmodligen har man först kopierat ett Sandisk-kort och sedan har man tänkt sig sälja kopior av kingston-kort åxå, men glömt eller skitit i att ändra det som sitter inne i kortet för att det ändå inte syns, utan bara bytt etiketten utanpå. Är det en kopia så kommer ingenting från varesig Sandisk eller Kingston.

köpte ett kingstone minneskort från deal extreme och fick hem dt var det felande i kameran. Testade med en kamera som tar kingstone och där var den felande..
Nyfiken som man är dessamerade jag kortet och vad finner man på minneseneheten på insidan... ordet sandisk....

Inte ett dugg märkligt.

Kingston tillverkar inga egna chip alls. De köper in från andra tillverkare som OEM och sätter sin egen branding på det.

(Faktum är att de enda tillverkar som faktiskt tillverkar flashminnen är:

Advanced Micro Devices, Inc. 'AMD'
Atmel
Fujitsu Microelectronics Inc.
Integrated Silicon Solutions Inc.
Macronix International Co., Ltd.
Micron
On Semiconductor
Samsung (Jag skulle gissa att Samsung själva står för en bra bit över 50% av alla flashminnen som tillverkas)
Sharp Electronic Corp.
Silicon Storage Technology, Inc. 'SST'
SMART Modular Technologies
Spansion {MirrorBit, Floating Gate, Conventional, Burst/Page Mode, Multi-Chip}
STMicroelectronics
White Electronic Designs Corp.

Senast ändrad:
ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto