Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Intressant android-app

Produkter
(logga in för att koppla)
Hade ju varit intressant med en liknande till iphone.

USB-otg kommer aldrig dyka upp i iPhone - det är ett alldeles för öppet gränssnitt för Apples strategi. Synd, eftersom det ger såna fantastiska möjligheter!

Fast just den här tillämpningen blir väl inte riktigt intressant förrän man kan köra trådlöst? Vilken DSLR-tillverkare blir först med inbygd WiFi?

iPad som monitor och kontroll skulle vara snyggt, USB-disk vore mycket användbart, Bluetooth mus, att behålla original filnamn från kameran, osv - men Apple vet bäst vad folk behöver och motarbetar alla som skulle kunna utveckla bra tillbehör. Synd att dom är så fruktansvärt arroganta, hårdvaran är ju intressant men gränsnitten och leverans via AppStore är hopplösa.

Jag köpte nyss en iPad mot bättre vetande och har försökt få till fungerande arbetsflöde för foto, och jag börjar ångra att jag inte köpte en Android- eller t.o.m Windowsplatta istället. Jag har blivit förvånad över vilka begränsningar som Apple lägger på, och att Apple-användare har sånt överseende med det. Min iPad kan hamna på Blocket ...

Jag köpte nyss en iPad mot bättre vetande och har försökt få till fungerande arbetsflöde för foto, och jag börjar ångra att jag inte köpte en Android- eller t.o.m Windowsplatta istället. Jag har blivit förvånad över vilka begränsningar som Apple lägger på, och att Apple-användare har sånt överseende med det. Min iPad kan hamna på Blocket ...

Maila mig om du ska sälja :)

ANNONS