Advertisement

Annons

Intervju med John Carlson om K10D

Produkter
(logga in för att koppla)
Tack för länken. Intressant att han inte tog upp de nya tätade objektiven, men de är väl inte lanserade ännu så alltså får han inte prata om dem.

Intressant, honom hade jag en lång diskusion med om RAW filens storlek på DP. Kände på mig att han var säljare ellet nått.

Lågt brus, högre dynamik och bättre färgåtergivning med 22-bitrad AD omvandlare. Snack eller verklighet snart får vi se!

papi skrev:
Intressant, honom hade jag en lång diskusion med om RAW filens storlek på DP. Kände på mig att han var säljare ellet nått.

Lågt brus, högre dynamik och bättre färgåtergivning med 22-bitrad AD omvandlare. Snack eller verklighet snart får vi se!

Vadå, alla som vet nåt har ju sagt att det inte blir nån förbättring med 22-bitars AD :)

Goran skrev:
blev ju tyvärr inget av med det,
verkar vara same same but different, bildkvalitet som dom andra, inget unikt,
men en schysst kamera verkar det vara ändå,
Jag har inte följt alla trådar av ägare till K10D men ett större dynamiskt omfång verkar den ha.

Bofoto2 skrev:
Jag har inte följt alla trådar av ägare till K10D men ett större dynamiskt omfång verkar den ha.

får väl se vad dpreview.com säger om saken,
bruset är ju inte lägre än konkurrensen och det brukar gå hand i hand med dynamiska omfånget, även om det inte är samma sak

Goran skrev:
får väl se vad dpreview.com säger om saken,
bruset är ju inte lägre än konkurrensen och det brukar gå hand i hand med dynamiska omfånget, även om det inte är samma sak

Vet jag inte om jag håller med om. I vart fall har Sony alpha ett mycket bra dynamiskt omfång relativt konkurenterna på ISO 100. Endast S3 och K100D får högre värden i Imatesten hos Imaging Resourse och somliga tycker ju K10D ser ännu bättre ut...

papi skrev:
Vet jag inte om jag håller med om. I vart fall har Sony alpha ett mycket bra dynamiskt omfång relativt konkurenterna på ISO 100. Endast S3 och K100D får högre värden i Imatesten hos Imaging Resourse och somliga tycker ju K10D ser ännu bättre ut...

om du läser vad jag skrev och försöker tolka texten objektivt så sa jag faktiskt inte det du inte håller med mig om...
fast iofs skrev du ju att du inte visste om du höll med...

;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar