Annons

Interpolering i playback mode på 40D

Produkter
(logga in för att koppla)

persk

Ny medlem
Går interpoleringen i bildvisningsläget på 40D att stänga av? När man zoomar in i en bild blir kanterna utsmetade, att avgöra om det beror på att bilden är oskarp eller på interpolationen är knepigt. Såg att Nikon D90 har den möjligheten som jag efterfrågar. Har sökt efter andra forum-inlägg om detta, men har inte hittat nåt. Är jag verkligen den enda Canon-ägaren som stör sig på detta!?
 
Går interpoleringen i bildvisningsläget på 40D att stänga av? När man zoomar in i en bild blir kanterna utsmetade, att avgöra om det beror på att bilden är oskarp eller på interpolationen är knepigt. Såg att Nikon D90 har den möjligheten som jag efterfrågar. Har sökt efter andra forum-inlägg om detta, men har inte hittat nåt. Är jag verkligen den enda Canon-ägaren som stör sig på detta!?

Det är väl en av de sämre grejerna med 40D som blivit åtgärdat i 50D som jag har förstått det. Jag har sagt det så många gånger nu att jag snart måste börja leta reda på källan, men 40D använder tydligen en rejält förminskad version av bilden för att visa i displayen, därav bristen på skärpa. Jag är inte säker på var jag har läst det, men trolig källa är dpreview.com.
 
Hela idén med stora sketdipayen bak är fel... Skärmen på datorn hemma är ändå där man fattar kassaionsbesluten. För liveview är 40D skärmen tillräkligt bra anser jag iaf.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.