Annons

Internetbutik

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
finns det en internet butik där dom har billiga kamera saker och billig frakt?
de mest intressanta är rengöring tioll kameran..

mvh

Brukar ta en tio dagar sisådär, de skickar väl med första bästa container från HK om det är en kinesisk handlare.

brukar du handla där utan att bli blåst?
en sak till...hur får man bort gamla varor i en varukorg?
klickade på en diffusor och skulle köpa den å allt men sen när det kom till betalningen då hade jag inte råd.
men nu har jag råd och vill köpa en liknande sak (inte samma) men då visar ebay att jag måste betala för två stycken..eller ja den första varan finns där...
hur tar man bort den tro?

en sak till...hur får man bort gamla varor i en varukorg?
klickade på en diffusor och skulle köpa den å allt men sen när det kom till betalningen då hade jag inte råd.
men nu har jag råd och vill köpa en liknande sak (inte samma) men då visar ebay att jag måste betala för två stycken..eller ja den första varan finns där...
hur tar man bort den tro?

Ebay har inte varukorg vad jag vet.
Du har tydligen valt att köpa en en pryl tidigare och sedan inte betalat.
på E-bay ingår du ett bindande köpeavtal om du trycker på köp nu (Buy it now) och sedan godkänner genom att trycka på Commit to buy.
Är det så du har gjort?

Ebay har inte varukorg vad jag vet.
Du har tydligen valt att köpa en en pryl tidigare och sedan inte betalat.
på E-bay ingår du ett bindande köpeavtal om du trycker på köp nu (Buy it now) och sedan godkänner genom att trycka på Commit to buy.
Är det så du har gjort?

ja det är så jag gjorde..men hade inte dom pengarna på kortet tyvärr..

Brukar är nog en överdrift. Har väl köpt en fyra-fem saker á cirka fem dollar (och en TTL-kabel för 30). Hittills har allt kommit fram även om det tagit sin tid. Kvaliten varierar lite, ibland blir man glatt överraskad och ibland är det lika plastigt som man väntade sig. :)

Är det stora differenser mellan ebay och svenska butiker (prisjakt.se) är det väll en sak, men gäller det småpryttlar borde väll någon av de erkänt bra svenska butikerna kunna lägga sig ganska ok prismässigt.

fotofyndet och kaffebrus tar väll hand om mycket av kinagodset gissar jag.

ja det är så jag gjorde..men hade inte dom pengarna på kortet tyvärr..

OK. men då är du enligt avtalet tvungen att betala för ditt förra köp.
Enligt E-bays regler har du ingått ett köpeavtal och då måste du betala för det också.
Annars ska man kontakta säljaren för att försöka häva köpet. Men de har ingen skyldighet att göra det.

Vet inte om jag lyckades förklara så att det går att förstå?

fotofyndet och kaffebrus tar väll hand om mycket av kinagodset gissar jag.

Jo, så är det nog. Jag har trots allt märkt att en småpryttel från kina som kostar 129 plus frakt i en svensk snålbutik ofta ligger på fem-sex dollar med fri frakt på ebay, så orkar man vänta (och eventuellt chansa lite) så kan man ju iaf köpa sig en påse smågodis för mellanskillnaden. ;)

Jag har handlat på eBay sedan starten och aldrig blivit blåst. Jag har fått sk-rsaker vid några tillfällen, men jagar man låga priser så innebär det en risk.

Enda gången jag blivit blåst är på en Tradera-auktion när spånet till säljare skickade kameran med monterat objektiv trots att jag bett honom separera - DOA. Han ville inte lyssna, men en polisanmälan om bedrägeri gjorde att han mjuknade och tog tillbaka krafset.

Jag har handlat på eBay sedan starten och aldrig blivit blåst. Jag har fått sk-rsaker vid några tillfällen, men jagar man låga priser så innebär det en risk.

Enda gången jag blivit blåst är på en Tradera-auktion när spånet till säljare skickade kameran med monterat objektiv trots att jag bett honom separera - DOA. Han ville inte lyssna, men en polisanmälan om bedrägeri gjorde att han mjuknade och tog tillbaka krafset.

vad är bedrägeri med att objektivet sitter fast på kameran ?

TÄNK - varför ska inte ett objektiv sitta monterat under transport?

sak samma fall det blir skörare då eller vad du nu vill komma fram till men bedrägeri är det INTE!
det hade varit bedrägeri om han inte hade skickat kameran till dej över huvud taget, men du fick dina saker så det är inte brottsligt på något sätt.

sak samma fall det blir skörare då eller vad du nu vill komma fram till men bedrägeri är det INTE!
det hade varit bedrägeri om han inte hade skickat kameran till dej över huvud taget, men du fick dina saker så det är inte brottsligt på något sätt.
Jag viker naturligtvis nerför mig inför sakkunskapen - sorry att jag besvärade Dig i onödan.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto