Annons

Intensiva fotoutbildningar

Produkter
(logga in för att koppla)

Pollifaxen

Avslutat medlemskap
Kan någon tipsa om intensivkurser i foto. Det ska inte vara någon grundkurs utan något som kan passa till denna erfarenhet:

*Har klarat av att hantera systemkamera i 5 år
*Har fotat med EOS 01 i ca 2 år
*Har fotat med EOS D30 och EOS D1 ca 1/2 år
*Har foto A från gymnasiet (sv. foto och egen framkallning)
*Har haft väldigt mycket praktik som pressfotograf på gymnasiet och således lärt mig väldigt mkt.
*Har sedan ca 4-5 månader tillbaka haft kortare vikariat som pressfotograf på två olika tidningar. Senast ett två veckors vick.
*Har ett stort intresse
*Läser ganska mycket om foto
*Fotar hemma med gamal pentax

Så, var har ni för förslag. Jag vet inte riktigt vad jag vill ha för kurs men det ska vara något som inriktar sig på mer avancerat foto.Som kanske ger "det lilla extra" Inte spec. intresserad av mörkrumsarbete. Analogt föredras ev. före digitalt för det digitala går hand i hand med det analoga. Jag vill inte ha någon längre utbildning, max 1/2 är det jag efterlyser just nu.

Sommarkursen ute på Biskops-Arnö var väldigt bra. Nu dröjer det ju till nästa år innan den kommer igen, men sök då.

Kursen heter bildanalys och kostar knappt 4000:-

Det är en frilansfotograf som håller kursen.

Du förväntas ha viss mörkrumsvana, men är du lättlärd går det bra ändå. Det läggs inte särskilt stor vikt vid komposition för det väntas du kunna. Utan istället läggs vikten vid att kunna sätta ihop bildserier vid fotoreportage.

Mvh
Maverick

Mörkrums vana har jag, dels från plugget och dels då jag har ett eget fotolabb :)

Däremot så kommer jag göra lumpen nästa år så då har jag ingen möjlgihet att gå ngra kurser. Du vet inte om ngn som går går nu i vinter?

Nupp, då drar alla ordinarie utbildningar igång. Kolla runt på olika folkhögskolor och så...

/Maverick

Folkuniversitets Art College har några intensivekurser under hösten. Kolla med dem, men dem är ganska dyra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar