Annons

Installationsproblem med Konica Minolta Dual Scan III

Produkter
(logga in för att koppla)

Vanilla

Medlem
Jag har precis köpt Konica Minoltas diascanner Dual Scan III. Jag har dock inte lyckats få igång den ännu. Är det någon annan som har haft problem med installationen?
När jag startar programvaran får jag ett felmeddelande som säger att jag ska kolla att scannern är kopplad till datorn ordentligt. Jag har kopplat i och ur scannern flera gånger och provat olika USB-kablar. Jag har lusläst instruktionerna, avinstallerat och ominstallerat massor av gånger. Jag har provat att starta scannern både före och efter datorn, men inget verkar hjälpa.
När jag tittar i enhetshanteraren finns scannern där de flesta gånger jag installerat den, men med ett utropstecken.

Någon som har nån idé om vad som är galet???

/Emma
 
Vanilla skrev:
Jag har precis köpt Konica Minoltas diascanner Dual Scan III. Jag har dock inte lyckats få igång den ännu. Är det någon annan som har haft problem med installationen?
När jag startar programvaran får jag ett felmeddelande som säger att jag ska kolla att scannern är kopplad till datorn ordentligt. Jag har kopplat i och ur scannern flera gånger och provat olika USB-kablar. Jag har lusläst instruktionerna, avinstallerat och ominstallerat massor av gånger. Jag har provat att starta scannern både före och efter datorn, men inget verkar hjälpa.
När jag tittar i enhetshanteraren finns scannern där de flesta gånger jag installerat den, men med ett utropstecken.

Någon som har nån idé om vad som är galet???

/Emma

Med scannern ikopplad.. gå in i enhetshanteraren, ta bort enheten för scannern (den med utropstecken), dra ur scannern ur USB-uttaget, sätt sedan tillbaka den. Alternativt om det inte fungerar så gå in i enhetshanteraren och dubbelklicka på scannern (med utropstecken) och från fliken "drivrutiner" välj att installera om den.
 
Jag har provat att installera om drivrutinen från enhetshanteraren, men det hjälpte inte. Det står att drivrutinen är installerad, men att enheten inte går att starta.

Jag ska dock prova om det fungerar om jag drar ur scannern och sen sätter i den igen...

Tack för tipset!
 
Jag har för mig att man får ett felmeddelande om man har inmatningsluckan till scannern öppen innan man startar programmet eller om det var tvärtom, att man får felmeddelande om luckan är stängd innan man startar programmet.
 
Tror det står i manualen att luckan ska vara stängd, så det är det enda jag provat. Men jag ska prova att ha den öppen och se om det funkar bättre...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.