Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Installation och Uppbyggnad fotosession

Produkter
(logga in för att koppla)

stoffeee

Medlem
Jag är och jobbar som webmaster/design.
Har nu fått ett jobb där jag och min kollega ska ta foto på vissa objekt bla. Möbler för en projekt för webben. Vi har dock stött på ett problem; bilderna ska vara av hög kvalitet för ev. katalogupplaga föurom webben.

Vi ska befinnas oss i ett "lager" vilket är en källare med dåligt ljus och förutsättningar.

Vad behöver jag för detta?
Vi har nu en kompakt digitalkamera, 2 studioljus / blixtar. Blixtarna kan dessvärre inte agera tillsammans med kameran pga. brist på utrustning.

Behöver jag ett aggregat till blixtarna + ev. Bouncer. Är en fond nödvändigt? (annars vit väg, dock dålig yta).

Behöver jag även väggar för att avskilja den stora lokalen? Vi har haft problem med både kontrast och ljus. Är blixtarna problemet? Eller brist på bouncer?

Om vi nu ska hyra allt detta, kommer kostnaden bli skyhög. Någon idé?

Och framför allt hur ska jag ställa upp allt för bästa resultat när jag vet vilke utrustning jag behöver?

Är akut nöd av hjälp!
Tack!
/Christoffer (ursäkta för mitt långa inlägg)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar