Annons

Inställning på canonkamera till dator??

Produkter
(logga in för att koppla)

elektra1

Aktiv medlem
Hej. Ska kamerans inställning stå på automatisk A när man kopplar ihop den med datorn via sladd? Får ingen kontakt. Ska installera skivan jag fick med så jag kan använda wifi.

Blir tokig snart! Hållt på i timmar igår och idag.
Datorn känner inte alls av kameran fast jag följt olika manualer.
Det ska ju bara vara att sätta i sladden så ska det gå.
Ingen reaktion alls.
Använder Windows 7 home premium.

Hej, bara en kontrollfråga baserad på principen att prova de enklaste grejerna först:

1) Koppla USB-kabel mellan kameran & datorn.
2) Sätt på kameran (Auto, Av, Tv etc har mindre/ingen betydelse).

Då borde du på datorn ganska snart se nån indikering på att kameran kopplats in. Och om jag förstår rätt är det alltså det som inte händer?

I så fall skulle mitt första felsökningssteg vara att försöka på nån annan dator. Om det inte skulle funka där heller så lutar det nog åt nåt trassel antingen med USB-kabel eller kamerans USB-kontakt.

Har du följt instruktionerna i bruksanvisningen? Installerat EOS Utility? Tror inte det bara räcker att sätta i kabeln som med ett USB-minne, utan du behöver installera drivrutiner för själva kameran (dvs EOS Utility).

All installation har gjorts. EOS utility finns på datorn. Kopplat in kamera många gånger och slagit på den. Brukar vara bra på såna här data grejer. Men det här fungerar inte. Provar på en annan dator just nu.

Har ringt affären. De trodde på kabelfel eller trasig usb uttag på kameran. Ska ner och handla ny sladd nu. Hoppas det bara är det felet. Vill inte bli av med en kamera jag bara haft i 3 dagar :-(

Blir att retunera den och vänta på lagning. Tråkigt på en helt ny kamera. Tack alla som skrivit. Mvh camilla

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto