eventphoto
Aktiv medlem
Hej!
Står i begrepp att inreda en liten hobbystudio här hemma.
Har två olika platser att välja mellan:
* I källaren har jag ett utrymme på c:a 5x5 meter som jag tror skulle passa bra, nackdelen är att takhöjden bara är 2.10. Hur fungerar det med helkroppsporträtt och ljussättning?
Här har uppvärmt året om, vilket är en fördel.
* Ett annat utrymme har 2,5m i takhöjd, 3m brett och 7m långt. Vet inte om man får plats med ljussättning mm om det bara är 3m brett.
Detta utrymme är dessutom kallt på vintern och jag måste värma upp när jag skall vara där. Ingen spontanfotografering, således.
Lutar just nu åt Kaffebrus 2x200 paket för 3995:- samt lite olika bakgrunder.
Har anmält mig till fotosidans kurs i januari, får kanske lite tips där med (kanske att köpa elinchrom istället?)
Tacksam för tips, vet inget själv!
Står i begrepp att inreda en liten hobbystudio här hemma.
Har två olika platser att välja mellan:
* I källaren har jag ett utrymme på c:a 5x5 meter som jag tror skulle passa bra, nackdelen är att takhöjden bara är 2.10. Hur fungerar det med helkroppsporträtt och ljussättning?
Här har uppvärmt året om, vilket är en fördel.
* Ett annat utrymme har 2,5m i takhöjd, 3m brett och 7m långt. Vet inte om man får plats med ljussättning mm om det bara är 3m brett.
Detta utrymme är dessutom kallt på vintern och jag måste värma upp när jag skall vara där. Ingen spontanfotografering, således.
Lutar just nu åt Kaffebrus 2x200 paket för 3995:- samt lite olika bakgrunder.
Har anmält mig till fotosidans kurs i januari, får kanske lite tips där med (kanske att köpa elinchrom istället?)
Tacksam för tips, vet inget själv!