ANNONS
Annons

Inramning - kanvasutskrift

Produkter
(logga in för att koppla)

danneman

Aktiv medlem
Nyfiken på kanvasutskrifter. Hur kommer de bäst till sin rätt?

Tänkte prova att beställa från Crimson eller ev. Musik & Radio City i Helsingborg.

Vad är vanligast, att det är "äkta" kanvas som till tavlor, eller att det är papper med kanvasstruktur? Vilket lämpar sig bäst för mjuka porträtt i svartvitt?

Har läst mig till att det spänns upp på träram. Bör man hänga upp den som den är eller kan man ha yttre ram och glas på vanligt sätt? Förtar man hela känslan med ett glas framför?

Utan glas

Jag betsällde canvas (riktig bomullsduk) från Proformat och det blev mycket bra. Jag köpte kilram löst och spände själv - inga problem. Ytan är en riktig målarduk och hela effekten försvinner om du glasar in den.

Om du vill ha Canvasstruktur så bör du nog bearbeta bilden innan. Utskriften på canvasduk blir lite för bra för att få ett strukturerat intryck. Däremot försvinner alla reflexer och det blir ettbra djup i bilden.

Hoppas att det är ok om jag frågar detta: Hur många dpi skall man minst använda sig av? Tänker främst på Crimsons tjänst.

Per, det låter som det jag önskar!

Så du menar att det inte blir så mycket synlig struktur från duken? Beror det på att färgen printas på ganska rikligt?

Vill gärna ha djupet och det reflexfria men har oroat mig för att dukens struktur framträder allt för tydligt! Men det är ingen större fara med det då kanske?

Jag blev lite "besviken" när fick tillbaka bilden eftersom jag hade förväntat mig mer struktur. Det är svårt att beskriva hur mycket struktur som syns men det är inte mycket.

Djupet och reflexfrihet får du garanterat.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar