Annons

Inne i en Bessa R3..

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du är i trängande behov av en fungerande Bessa R3A kan jag anmäla dig som behövande på Rangefinderforum.se (om du är medlem där). Fick mejl nu om att man skulle föreslå någon medlem som var i behov av em mätsökarkamera och så skulle medlemmarna rösta fram en från de som föreslogs.. Denne får en helt ny Bessa R3A i julklapp av Qameraquest.
 
Graal skrev:
Om du är i trängande behov av en fungerande Bessa R3A kan jag anmäla dig som behövande på Rangefinderforum.se (om du är medlem där). Fick mejl nu om att man skulle föreslå någon medlem som var i behov av em mätsökarkamera och så skulle medlemmarna rösta fram en från de som föreslogs.. Denne får en helt ny Bessa R3A i julklapp av Qameraquest.

Haha det vore schysst. Har precis registrerat mig där och ställt frågan om sprängskiss där med! :)

Det är alltså min R3A som fick bada i lite vitt vin i påskas varvid mätsökarmekanismen kladdade ihop lite. Nu håller min teknikkunnige bror på ta i sär den för att rengöra speglar och glas. Det är en rätt imponerande konstruktion med mycket mekanik faktiskt! Det ska nog inte vara helt omöjligt att få den i fungerande skick igen och elektroniken verkar ha klarat sig!

(Alternativet jag hade var att skicka den till Japan för rengöring vilket nog inte hade blivit så billigt.)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.