Annons

Inloggningen

Produkter
(logga in för att koppla)

lotelo

Aktiv medlem
Senast inloggad på mig visar 2003-03-17. I stunden jag skriver detta står det att jag är utloggad vilket jag uppenbarligen inte är. För att få upp statusen utloggad överhuvudtaget har jag varit tvungen att ta bort den automatiska inloggningen, då funkar det att någon annan loggar in från samma dator, annars funkar inte det heller. Vad kan detta bero på? Jag sitter i Mozilla 1.4 i osx 10.2.

Aha, då hade ju det sin förklaring. Men problemet jag har med utloggning, hänger det samman med detta?

Utloggad räknas du som (i forumet) om du inte gör något på X minuter (tror X = 30...).

Om du inte har "automatisk inloggning" så används bara "sessions cookies" och dom fungerar annorlunda.

-Thomas

Kan felet finnas i min dator tro? eller handlar det om webläsare. Jag har ju samma problem i Safari också. Jag hade själv tryckt på logga ut och statusen uppe i högra hörnet när jag skrev var utloggad. Nu har jag loggat in igen och kan inte logga ut.

Forumet och sajten har olika cookies, så om du är "utloggad" på sajten. Men ändå kan skriva inlägg (som ju kräver att du är inloggad) så misstänker jag att din browser strulat till något med dina cookies.

Troligen ett lokalt problem ...mao.

Om du ställer in "automatisk inloggning" igen, och sen loggar ut och sen in igen (försäkerhets skull skulle du kunna stänga ner browserna mellan ut och inloggningen).Så borde "datan" sansa sig igen.

-Thomas

Jo då gick det att logga ut fast så fort jag bläddrar till en ny sida så blir jag inloggad igen. Skumt.

Det låter som din browser cache:ar sidor. Att fotosidan ena sekunden tycker si och andra så tror jag inte på....

Jag misstänker också att det är något hos mig fast skillnaderna uppstår iof då jag är automatinloggad eller inte.

Nu har jag provat ändra cookies fast problemet existerar oavsett grad jag ställer in dem på. (Nu står de på medium). Jag har också avinstallerat Mozilla och ominstallerat men problemet kvarstår. Finns det någon annan som kör samma browser eller någon som har tips om inställningarna?

När jag är automatinloggad går det att logga ut men när jag bläddrar till annan sida blir jag inloggad igen. När jag inte är automatinloggad går det i regel inte att logga ut med undantaget då jag precis hade ändrat till den inställningen, då stod det att jag var utloggad fast det var jag inte.

Det är tydligen ngt som inte stämmer. Vi kollar och återkommer framöver. Kör ngn annan webläsare så länge.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar