Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

inlägg blir högerklippta!

Produkter
(logga in för att koppla)

Tonyeagle

Aktiv medlem
Varför blir en del inlägg i vissa trådar klippta i högerkanten? Beror det på kompabilitetetsproblem Mac/pc eller har jag en dålig webläsare? Har en pc med internet explorer Någonting? Ska jag uppgradera eller är det fler som upplever samma sak?

Är det i själva diskussionerna du menar, eller är det i träfflistorna vid sökningar på t ex senaste inlägg? I listorna blir det lite rackig passform ibland när en forumkategori med långt namn är inblandad, men jag har inte sett det annars.

Har du en skärmdump så kan det säkert hjälpa Christer Lindh att hitta feler.

Japp, det där händer mig rätt som det är, oftare sista veckan faktiskt och alltid i diskussionerna, ja ibland på listan över mina egna kommentarer också. Jag sitter då med PC och explorer5.

Exempel

Tog en skärmdump på listan över bilder jag kommenterat.
Eftersom det inte går att bifoga fil genom kontaktalänken på FS så klistrar jag in den här. Detta händer i explorer5.

Bilagor

• untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    39.1 KB · Visningar: 186
Det där beror på att du har en lång bildtitel. Jag har fuskat och stoppat in en <br> i mina titlar om det har blivit så.

Stämmer precis som Jim säger. Lösningen är också som Jim säger att stoppa in en <br> på lämpligt ställe i rubriken.

Ok, fast när det rör sig om bilder jag kommenterat och inte satt bildtiteln på kan jag väl knappast göra något i alla fall? Själv använder jag inte så långa titlar.
Mvh Lotta

Den listan innehåller väl andras bilder också? Alltså bör du om du scrollar ner, snart stöta på en bild med lång rubrik.

Jo det förstod jag men inte kan jag väl lägga in ett <br> i andras bildrubriker. Tycker egentligen inte att det är något problem heller utan något jag kan stå ut med utan problem. Kanske kan man anta att det är det samma som händer i forumslistorna också ibland då, att någon använt långa rubriker alltså.
Mvh Lotta

på olika ställen

Fenomenet uppträder mest i trådarna. Dewt kan se ut så här, vilket händer ganska ofta.

Bilagor

• fstest.jpg
    fstest.jpg
    37.9 KB · Visningar: 139
Så här ska det se ut om det inte blir fel textstorlek i webbläsaren. Skärmens storlek spelar ju ingen roll eftersom det är en fast bredd.

Bilagor

• forumbredd.jpg
    forumbredd.jpg
    16.7 KB · Visningar: 112
Senast ändrad:
Tony, du har satt lite större storlek på fonten än vår normal storlek så det är kanske det är därför som det blir sådär.

Om det inte var med vilje, så ställer tillbaka normalstorleken via View - Text Size - Medium i din webläsare (gäller Internet Explorer)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar