** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inköpslista, tips & råd sökes.

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik Nordström

Aktiv medlem
Hejsan!
Gjorde tidigare i år misstaget att sälja min kamerautrustning. Efter nu insett mitt misstag så ska jag inhandla nya prylar, och jag behöver eran hjälp!

Jag fotar mest natur & djurporträtt, vad ska jag satsa på tycker ni? Har rådfrågat lite med min lokala handlare och just nu är listan så här lång. Priserna är efter cyber´s lista.

Canon 400d kamerahus: 6990:-
Canon EF 50/1,8 II: 1124:-
Soligor Skylightfilter 52mm: 139:- (linskydd)
En bra vidvinkel, 3-5000:-

Sedan skulle jag vilja ha en bra vidvinkel, fast eller inte spelar igentligen ingen större roll, men brännvidden bör ligga mellan 10-20 // 12-24
Har kollat lite på sigmas, men tänkte höra med er vad ni tycker.

Minnesmedia och västa, stativ finns kvar sedan tidigare. Väldigt tacksam för råd! Byt gärna ut några produkter om ni känner för det.. Öppen för förslag, och har ingen brådska.
Mvh // Fredrik N

Den mörka sidan?

Kanske inte det du vill höra, men har du klämt på Nikons D80? den är iof dyrare men den känns mer rejält över den kameran.. sen är sökaren betydligt mycket större oxå.

Jag kikade på 400D på fotomässan i nacka strand och jag blev lite besviken på den.. Känns inte som ett så stort kliv från 350D (som jag vet att du tidigare ägt)

Har faktiskt funderat lite på nikon, men canon är canon i mina ögon.. Tycker dom har större utbud på gluggar osv.. Men, jag har absolut inte låst mig än.. Tänkte bara checka av lite =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar