Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inget namn utsatt på mina bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

genne

Aktiv medlem
Halloj

Jag gjorde ett litet jobb i vintras för ett par designers som ville ha bra bilder för press och så vidare. Det handlade då om deras senaste kreation.

Nu i dagarna upptäckte jag i en bok som skriver/publicerar bilder om nya designprodukter att mina bilder fanns med, dock utan mitt namn.

Jag kontaktade designarna och frågade om varför det var så, och som jag trodde hade dom skött allt korrekt, de skickade kopia på mail som dom skickat till förlaget där mitt namn fanns angivet tydligt och klart. Så, tydligen har förlaget gjort bort sig ordentligt, frågan är vad jag bör göra, det känns ju inte helt rätt det hela...

Mvh

Christoffer

ring förlaget och hör vad dom har att säga, var sakligt och förklarar läget samt gängse ersättning (har för mig att det är dubbeldebitering för att byline saknas).

Vill dom inte betala för sin miss så är det bildombudsmannen eller en egen stämning i tingsrätten som gäller. Det senare kostar mer men du slipper lägga ner tiden på det hela.

lycka till!

fredrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar