Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ingen kommentar-situation

Produkter
(logga in för att koppla)

gustavsoderberg

Ny medlem
Jag skapade ett album för framtida publiceringar men valde att inte publicera albumet än (varför ska man publicera ett tomt album?).

Men när jag la dit två bilder och publicerade albumet hamnade bilderna och albumet inte "högst upp". Förvisso kanske rätt logiskt, vad vet jag? Men varför ska man behöva göra ett nytt album varje gång man lägger till en bild? Man vill ju att folk ska se bilderna, och ingen tycks upptäcka dem om de inte är någorlunda "nyheter". Mitt album var inte nytt, men det var första gången jag publicerade bilder i det. då borde det prioriteras istället för nya album där det inte finns några bilder. eller?Men

Nya bilder hamnar alltid överst i högen oavsett åldern på albumet. Kan det vara så att du luras av att du inte ser dina egna bilder i listorna över senaste bilder?

Bilderna hamnar "längst upp" men albumet placeras i "nya album"-listan inte efter publiceringstiden utan efter skapelse-tiden. Detta hände mej i dag, nämligen. Lite dumt faktiskt. Bättre att albumet kommer in på nya album-listan först när det publiceras.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar