Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Information om ens bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

bjornt

Aktiv medlem
Har äntligen börjat planera för vilka bilder jag skall lägga upp i mitt album när följande tanke slog mig:

Det borde ju vara mer intressant att skriva vilken film jag hade i kameran än vilken kamera jag har tagit fotot med? Eller iaf, borde det inte finnas ett fält för att ange film?

Det är ju hur många diskussioner som helst om vilken film som är bäst vid vilka förhållanden osv - personligen så hade jag fått ut mer av att det stod under fotot i albumet än all annan information som är där idag (kamera, plats, tid osv).

Men visst, jag fotar ju med film, så lite färgad är jag ju =)
Men ändå, kan ni inte lägga till ett fält för filmtyp? Då kanske jag t.o.m kan få ännu bättre kritik till mina bilder! En nybörjare som jag ser nog inte direkt att ett motiv t.ex. kunde blivit hur bra som helst bara man använt någon annan film.

Bara lite tankar, letade med sökfunktionen och hittade inte att det tagits upp förut, men det borde det rimligtvis ha gjort? Hursomhelst, vad gäller?

//B

jo, men jag har aldrig sett någon göra det.
Tanken var snarare att om där finns en ruta med "Film" så hade nog fler fyllt i det; gissar att det snarare handlar om glömska nu.
För visst är det högst intressant att se vilken film som ett foto är taget med?

bjornt skrev:
jo, men jag har aldrig sett någon göra det.
Jag är också nyfiken på vilken film som använts ofta men jag upplever det lite tvärtom mot dig. Visst är det väl många som fyller i film där? En spekulation kan vara att det kanske är en digitalkamera bakom bilden i många fall där det inte anges.

Hur som helst kan man ju ställa frågan direkt till fotografen också t e x genom en kommentar, gästboken eller ett mail..

Jag vill inte ha massor av fält att fylla i när jag laddar upp bilder. Föredrar absolut fotosidanss system för det jämfört med t e x Photosig som har jobbigt många fält..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar