Annons

Index Giffar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Timo Julku

Avslutat medlemskap
Tjena me oss.

Snabb fraga till er kunniga individer.
Jag har pysslat me webdesign ett tag men precis upptackt natt som jag undrar over...

Tankte att nan har kunde svara pa detta:

Vad ar det for skilnad pa att spara en graphic som index CLR gemfort med RGB? det ar giffar jag snackar om... finns det fordelar med de tva olika formaten...

Kanske en dum fraga, men jag vill garna veta svaret...

Tack

Timo
 
Hej

vilket program avser du att spara med? Jag har inget direkt svar men det enklaste är väl att se på resultatfilens storlek jmf med kvaliteten på bilden. Blir filen mindre med bibehållen (upplevd) kvalitet så är väl detta det bästa valet.

Jag gick fö in på din sida och just avseende laddning av bilderna så tog det rel lång tid. Vad har du valt för bildformat eller är det din nätleverantör som är seg?

Med vänlig hälsning
Johan
www.motljus.com
 
Sitter i USA det ar sakert darfor det gar trogt i Svedala... Holl pa att slanga upp nytt osso, vem vet...

Det ar med PS jag har upptackt index giffarna, jag bygger i ordning en gammal sajt for jobbets rakning, den har narra ar pa nacken men jag ateranvander endel graphics, alltsa inte foton...
(kanske inte hor hit) men jag tycker det ar en intressant fraga for jag har aldrig stott pa det inann eftersom jag mest arbetat med just foton...

Tackar for tipset, o jag gilla din sajt!

smiles

Timo
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.