Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inbyggda blixten trasig på min D80!

Produkter
(logga in för att koppla)

AndyWe

Medlem
Dum som man är så får man kanske skylla sig själv. Packade ned min D80 i en vanlig ryggsäck och när jag skulle ta upp den så öppnade sig blixten (fast den var låst) då kameran fastnade i botten. Nu är den lite vimmelkantig och öppnar sig men blixten fungerar naturligtvis inte! Suck...

Så nu undrar jag om det är någon här på forumet som lämnat in sin kamera för en blixtreparation förut? Är det ens värt det med tanke på vad en D80 kostar i dag?
Jag hade tänkt sälja den och frågan är om man inte skulle skicka med en SB-400 eller liknande istället om reparationen nu kostar mera.

Jaja, jag är tacksam för svar om det är så att någon varit med om liknande.

/Anders

Jag hade tänkt sälja den och frågan är om man inte skulle skicka med en SB-400 eller liknande istället om reparationen nu kostar mera.

Tänk på att om du skickar med en SB400 så kan köparen inte använda CLS, eftersom 400 inte kan gå i "commander mode".

Jag råkade smälla in blixten i låret när den var i uppfällt läge.
Slutade blixtra och gick inte fälla ner ens.
Skickade in och fick det på garantin.

Tänk på att om du skickar med en SB400 så kan köparen inte använda CLS, eftersom 400 inte kan gå i "commander mode".

Ja just det...hmm...frågan är om en ev. köpare ens vet vad det är? ;-)
Men det lutar nog at jag kommer att skicka in den i alla fall. Men tack för påpekandet för det tänkte jag inte på.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar