Annons

Importera från urklipp i CS2

Produkter
(logga in för att koppla)

vaktmästaren

Aktiv medlem
Jag har nyligen köpt en uppgradering från Photoshop Elements 4 till Photoshop CS2. (Det var en oväntad bonus från jobbet som möjliggjorde uppgraderingen.)
Men tyvärr så finns samma fel i CS2 som i Elements 4 och som fanns även i ver 3.
När jag startar CS2 så dyker det upp ett felmeddelande som lyder: Det gick inte att importera urklippet därför att ett oväntat filslut påträffades.
Programmet fungerar utan problem när felmeddelandet klickats bort.Det finns heller inget att klistra in om jag kollar i redigeramenyn, valet är nertonat.
Det som CS2, och tidigare program, försöker importera är en ikon från Urklipp i Office!
I Outlook 2003 finns en knapp för spamkontroll som görs av F-Secure Internet Security 2006. Ikonen på denna knapp hamnar av någon oförklarlig anledning i Office urklipp. Jag kan starta Word och klistra in den där och då syns det tydligt att det är denna ikon.
Jag kan bli av med problemet genom att i F-Secure avaktivera spamkontrollen av e-post, då försvinner knappen i Outlook och från Urklipp.
Men det vill jag inte göra för jag vill naturligtvis ha kvar denna kontroll.
Det jag inte begriper är varför i h-te CS2 vill göra importen!
Någon som har ett förslag till lösning förutom den ovan föreslagna?
Jag kan tillägga att det var exakt samma problem när jag hade Norton Internet Security 2005 och 2006!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.